Cum s-a schimbat comerţul modern într-un deceniu: Kaufland este lider şi are afaceri cât tot podiumul din 2005

Cei mai mari trei jucători din comerţul modern au terminat anul trecut cu afaceri cumulate de 18 miliarde de lei, cu zece miliarde mai mult decât în urmă cu un deceniu.

934 afișări
Imaginea articolului Cum s-a schimbat comerţul modern într-un deceniu: Kaufland este lider şi are afaceri cât tot podiumul din 2005

Cum s-a schimbat comerţul modern într-un deceniu: Kaufland este lider şi are afaceri cât tot podiumul din 2005 (Imagine: Razvan Lupica/Mediafax Foto)

Evoluţia businessului nu este însă singura care ilustrează schimbarea din comerţul modern, care a ajuns să controleze mai bine de 55% din tot comerţul cu dominantă alimentară din România, o piaţă de circa 80 miliarde de lei (18 mld. euro), potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

În 2005 piaţa era dominată de micii chioşcari, clienţii Metro şi Selgros. La finalul anului trecut podiumul comerţului modern era condus detaşat de lanţul de hipermarketuri Kaufland, care avea afaceri estimate de ZF la 8,5 miliarde de lei, mai mari decât ale celor mai mari trei jucători din piaţă în 2005 cumulat. Germanii sunt urmaţi de Carrefour şi Metro.

Citeşte mai multe despre cum s-a schimbat comerţul modern pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici