Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului

Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) nu va fi deschisă circulaţiei sâmbătă, data stabilită după mai multe amânări, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, noul termen avansat de autorităţi fiind 1 august, când va începe traficul, însă cu restricţii de viteză şi după ce vor fi remediate unele defecţiuni de construcţie. "Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului", a declarat Silaghi, aflat în vizită pe şantier, răspunzând unei întrebări.

2678 afișări
Imaginea articolului Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului

Deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, amânată din nou. Ministrul Transporturilor: Siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

El nu a avansat alt termen pentru deschiderea traficului.

"De asta suntem aici, să vedem, să decidem", a spus el.

Ulterior, Silaghi a spus că problemele vor fi "armonizate" în termen de o lună.

"Într-o lună sperăm să armonizăm problemele, în special de siguranţă a circulaţiei, (...) să putem da drumul la circulaţie, urmând ca recepţia finală să se facă conform tuturor normelor tehnice", a spus ministrul.

Restricţiile de viteză vor fi stabilite împreună cu Poliţia Rutieră.

TITLURILE ZILEI

Potrivit directorului general al CNADNR, Mihail Başulescu, deschiderea circulaţiei ar putea avea loc la 1 august. Întrebat ce restricţii de viteză vor fi impuse, Başulescu a afirmat că acestea vor fi "în jur de 100 de kilometri pe oră, la nivelul unui drum european".

"Timpul este extrem de scurt şi 30 iunie este un termen pe care şi l-au asumat constructorii, n-a fost unul asumat politic. (...) Contractul este întârziat, ei ar fi trebuit să termine în 15 decembrie, penalizările curg de la acea dată", a declarat Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

El a adăugat că au fost constatate defecţiuni de planeitate. "Am remarcat, am simţit acum", a completat Silaghi.

Defecţiunile urmează să fie remediate în luna iulie.

"Aceste defecţiuni, ca să le remediezi, trebui să închizi circulaţia. Nu dorim să bulversăm traficul, să deschidem, să închidem. Şi aceste defecţiuni trebuie remediate", a spus secretarul de stat.

El a adăugat că deschiderea traficului va fi permisă când se va putea circula în condiţii de siguranţă, cu peste 100 de kilometri pe oră. 

Silaghi a afirmat că "din nefericire pentru constructori" penalităţile curg în continuare, ridicându-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depăşeau 14 milioane de lei.

"Noi vedem că se lucrează. Nu înţelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atât mai mult cu cât CNADNR a avut suficientă clemenţă faţă de constructori. Există nu mai puţin de 10 acte adiţionale semnate, ceea ce înseamnă un act adiţional la cinci kilometri", a spus ministrul.

Oficialul a precizat că toţi constructorii implicaţi în proiect vor fi penalizaţi.

"Pe noi ne interesează să dăm drumul la toată autostradă, nu ne încălzeşte dacă o porţiune este gata. Ce să facem, să circulăm de nicăieri spre nicăieri? Să venim să ne dăm cu maşinile pe 20 de kilometri?", s-a întrebat el.

Silaghi a efectuat joi o vizită de lucru pe şantierul autostrăzii A3 Bucureşti - Ploieşti, pentru a verifica, la solicitarea premierului Victor Ponta, stadiul lucrărilor.

Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor să inspecteze, joi, lucrările la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Bucureşti-Constanţa (A2), iar firmelor care au depăşit termenele de execuţie să le aplice "fără milă" sancţiuni.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu ştiau miercuri, cu trei zile înainte de ultimul termen avansat pentru deschiderea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, dacă sâmbătă va fi deschisă circulaţia auto.

Primul termen de dare în folosinţă a fost 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.

Lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici