- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.04.2017, 10:58)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Două treimi din cheltuielile românilor se duc pe alimente. Care sunt produsele cele mai apreciate în România
Anul 2016 a fost încă un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atât din perspectiva retailerilor, cât şi a producătorilor. A fost al doilea an consecutiv când românii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari, se arată într-un studiu GfK România.
1666 afișări
Două treimi din cheltuielile românilor se duc pe alimente. Care sunt produsele pe care se dau cei mai mulţi bani
Piaţa FMCG a crescut cu 3.4% în valoare faţă de 2015. În spatele acestei creşteri stă atât o creştere cu 3% a volumelor cumpărate, cât şi fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor către produse superioare din punct de vedere al preţului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regăsit atât în comerţul modern, cât şi în cel tradiţional. Acest fenomen a determinat la nivel naţional o creştere de un punct procentual a mărcilor premium, în defavoarea celorlalte categorii de preţ.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 09:13
• Fum dens la Rafinăria Petromidia din Năvodari. ISU Constanţa: A fost o explozie
-
astăzi, 09:11
• VIDEO O dronă ar fi fost filmată în apropierea oraşului Brăila
-
astăzi, 06:37
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 765. Putin: vom lovi F-16 chiar şi pe aeroporturile NATO / Forţele ruse atacă infrastructura din zonele critice
-
ieri, 23:03
• Economistul Miranda Sarmento a fost numit noul ministru de finanţe al Portugaliei
-
astăzi, 06:23
• Carlos Alcaraz, eliminat în sferturile de finală la turneul de la Miami
-
astăzi, 06:00
• HOROSCOP 29 martie. Un simplu cuvânt schimbă totul pentru aceste zodii
-
ieri, 20:26
• România intră în Air Schengen de la 31 martie. Ce schimbări apar şi ce trebuie să ştiţi
-
ieri, 21:57
• Polonia va trimite trupe la Jocurile Olimpice de la Paris, pe fondul unor probleme de securitate
-
ieri, 22:43
• Obama şi Bill Clinton se vor alătura lui Biden pentru a strânge 25 de milioane de dolari
-
ieri, 22:00
-
ieri, 19:51
• Atacul de la Moscova: Rusia susţine că deţine dovezi despre implicarea Ucrainei în masacru
-
ieri, 17:45
-
ieri, 17:55
-
ieri, 17:04
-
ieri, 15:39
Românii cumpără mai rar bunuri de folosinţă curentă, dar cheltuie mai mult la un act de cumpărare. Reducerea frecvenţei cu care oamenii merg la cumpărături s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, în vreme ce pentru produsele de îngrijire a casei frecvenţa de cumpărare a crescut.
În cadrul bunurilor de folosinţă curentă, categoriile de produse alimentare domină în continuare cheltuielile românilor şi cumulează 66%.
Cel mai mare ritm de creştere l-au avut produsele de îngrijire a locuinţei, băuturile şi produsele de îngrijire personală. Totuşi, dacă luăm în considerare mărimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete şi băuturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la creşterea pieţei FMCG. Printre categoriile care au înregistrat creşteri în 2016 sunt: fructele de mare şi peştele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, şampania etc.
Comerţul modern acoperă 57% din piaţa totală de FMCG din România. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au câştigat 2 puncte procentuale faţă de 2015. Formatele de tip supermarket şi discount au contribuit cel mai mult la creşterea comerţului modern, câştigând câte o jumătate de punct procentual fiecare. Creşterea acestor formate provine din atragerea unui număr mai mare de cumpărători în magazine şi de o creştere a frecvenţei de cumpărare. Cu toate că au avut o evoluţie constantă pe parcursul anului 2016 în ceea ce priveşte cota de piaţă, hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal modern, cumulând la nivel naţional mai mult de un sfert dintre vânzările totale de FMCG pentru consum acasă.
În comparaţie cu alţi ani, în 2016 concentrarea retailerilor şi-a mai diminuat ritmul de creştere. Cota de piaţa a celor mai importanţi 10 retaileri s-a mărit doar cu 1 punct procentual (faţă de 3 puncte în 2015). Printre cei mai activi retaileri din perspectiva creşterii cotei de piaţă, se numără Lidl şi Profi. Comerţul tradiţional a avut o evoluţie negativă pe parcursul anului 2016, scăderea de 2 puncte procentuale fiind determinată de o reducere a frecvenţei cu care românii cumpără din formatele tradiţionale.
Spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflaţie, ca urmare a relaxării fiscale şi a tăierii TVA-ului în 2015 şi 2016, ceea ce anticipează un ritm mai lent de creştere.
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este de 15 ani institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.
Citeşte şi: De ce angajaţii români au salarii de şase ori mai mici decât nemţii, dacă productivitatea este la jumătate? HARTA productivităţii muncii în Europa
Citeşte şi: 3 din 10 români dau acelaşi răspuns când sunt întrebaţi care e cea mai gravă problemă cu care se confruntă ţara
Citeşte şi: Comisia Europeană, despre inegalitatea veniturilor din România: Cei mai bogaţi 20% români au un venit de opt ori mai mare decât venitul celor mai săraci 20%
Citește pe alephnews.ro: Putin: „Nu vom ataca NATO, dar vom doborî toate avioanele F-16 trimise Ucrainei”
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Câți euro a primit Alexandra Ciomag, din partea Pro TV, pentru cele 11 săptămâni petrecute la Survivor All Stars ELIMINATA AZI-NOAPTE
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe