- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.01.2013, 16:21)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fenechiu: Voi încerca să conving FMI să nu vindem CFR Marfă
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că va încerca să convingă reprezentanţii FMI să fie de acord ca CFR Marfă să nu mai fie privatizată.
373 afișări
Fenechiu: Voi încerca să conving FMI să nu vindem CFR Marfă (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
"Când toate ţările îşi fac propriile companii de transport marfă, noi o vindem. Dar e un angajament pe care domnul Băsescu (preşedintele Traian Băsescu, n.r.) l-a luat în faţa FMI, şi angajamentele cu FMI trebuie respectate. Eu voi încerca să conving FMI să nu vindem CFR Marfă, dacă voi putea. Dacă nu, mă voi supune angajamentelor, bineînţeles", a declarat Fenechiu agenţiei MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Întrebat ce companii din subordinea instituţiei vor fi privatizate, ministrul nu a făcut nominalizări, afirmând că de la preluarea mandatului a avut discuţii cu mai mulţi consultanţi, iar deciziile vor fi luate după "analize temeinice".
"Există mai multe soluţii de eficientizare a companiilor, există managementul privat, există vânzarea unor pachete minoritare de acţiuni către acţionari strategici care să vegheze la transparenţa decizională a companiilor, există posibilitatea vânzării unor pachete majoritare sau privatizarea integrală", a spus Fenechiu.
El a precizat că în prezent există discuţii şi propuneri de strategii pentru companii precum CFR Marfă, CFR Călători, Tarom şi pentru aeroporturi.
"Eu vin din business-ul privat şi am mulţi prieteni, mulţi cunoscuţi, proprietari, acţionari în mari companii. Orice manager adevărat, orice om care ştie business, îşi vinde afacerea în momentul în care ea este în vârf. Nu ştiu cum Dumnezeu statul vinde afacerile numai când acestea sunt la pământ, adică atunci când ia cei mai puţini bani pe acestea. Vreau să încerc să conduc ministerul cum mi-aş conduce propria companie", a adăugat Fenechiu.
Premierul Victor Ponta a declarat, marţi, că membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) se vor reuni la sfârşitul lunii ianuarie pentru a discuta inclusiv despre situaţia CFR Marfă, arătând că aceasta pierde în continuare "cam toate contractele", iar statul nu dispune de banii necesari pentru a investi în companie astfel încât să facă faţă concurenţei cu firmele private.
"CFR Marfă a fost trecut ca privatizare majoritară în scrisoarea de intenţie din februarie 2012. Anul trecut, în ultima şedinţă de CSAT, a fost o decizie să nu vindem CFR Marfă şi avem şedinţă acum, la sfârşitul lunii ianuarie, când o avem din nou pe ordinea de zi. Problema cu CFR Marfă este următoarea: în continuare pierde cam toate contractele, nu am reuşit, o să punem zilele acestea manageri privaţi, dar managerul privat nu ştiu dacă poate să... şi nu sunt bani de investiţii, şi atunci cei din privat, pentru că sunt companii private care investesc care se descurcă mai bine, practic în fiecare zi câştigă din CFR Marfă", a spus Ponta la Realitatea TV.
Întrebat de ce vrea să vândă CFR Marfă şi dacă această companie trebuie neapărat vândută în condiţiile în care alte state nu şi-au cedat acţiunile la companii feroviare de marfă, premierul a explicat că statul român nu dispune în prezent de banii necesari pentru a investi în companie astfel încât să facă faţă concurenţei cu firmele private.
Anterior, premierul afirmase că atât el, cât şi preşedintele Traian Băsescu trebuie să discute cu delegaţia FMI referitor la CFR Marfă, explicând că, dacă România s-a râzgândit în ceea ce priveşte privatizarea acestei companii, şi partenerii financiari externi trebuie să fie de acord.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe