Fiat a spus ciao Italiei, prin fuziunea cu Chrysler

Fiat, cel mai mare grup industrial din Italia şi un simbol al dificultăţilor ţării de a se adapta la globalizare, a încheiat vineri o istorie de 115 ani în calitate de companie italiană, familia Agnelli şi alţi acţionari apobând fuziunea cu compania americană Chrysler.

Fiat a spus ciao Italiei, prin fuziunea cu Chrysler (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Noua companie Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA), creată de directorul general Sergio Marchionne, va fi înregistrată în Olanda, va avea sediul în Marea Britanie şi va avea listarea principală la bursa din New York, relatează Bloomberg.

"Marchionne nu vea să abandoneze Italia, vrea ca FCA şi el însuşi să fie jucători globali, iar centrul de greutate al FCA va fi repoziţionat în acest scop. Este puţin trist pentru Italia", a declarat Erik Gordon, profesor la Stephen M. Ross School of Business din cadrul University of Michigan.

Structura cosmopolită a noii companii reflectă îndepărtarea industriei auto de la modelul unor campioni naţionali precum Fiat, care pe parcursul deceniilor s-a mândrit cu originea sa italiană şi torineză.

Prin unificarea resurselor cu cele ale Chrysler, compania cunoscută în trecut ca Fabbrica Italiana di Automobili Torino poate concura mai eficient cu mari producători cum sunt General Motors, Volkswagen şi Toyota Motor, a spus Marchionne, şeful noii companii.

"Marchionne are nevoie de luminile de pe Wall Street. Acolo sunt mai multe oportunităţi, faţă de o piaţă periferică, precum cea care a devenit piaţa din Italia", a declarat Vincenzo Longo, analist la IG Group în Milano.

Acţiunile Fiat sunt în declin cu 1,9% la bursa din Milano, scăderea, de până la 4,5% pe parcusul şedinţei, fiind atenuată de datele privind creşterea livrărilor Chrysler pe piaţa americană cu 20%, în luna iulie.

Fiat intenţionează să investească 55 de miliarde de euro în următorii cinci ani, pentru a creşte livrările cu 61%, la 7 milioane de automobile până în 2018. Marchionne vrea ca veniturile anuale ale grupului să depăşească 130 de miliarde de euro, în cinci ani.

Chiar şi aşa, livrările Fiat ar fi mai mici decât cele ale Volkswagen, care are ca obiectiv livrări de 10 milioane de vehicule, în acelaşi an.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

comentează și tu Momentan sunt 1 comentarii
Taguri:
FIAT ,
CHRYSLER ,
FUZIUNE
COMENTARII
  • ManagerDeFootball@yahoo.com 2 aug 2014

    Esti Interesat de Fotbal ? ... intră Aici: Http:///Bit.Do/RoML Faci cont, creeaza-ti propria ta echipa de fotbal si dueleaza-te gratuit cu alti Manageri din lume pentru a castiga Titlul, Cupa, Europa League, chiar Trofeul UEFA C.L! Poti castiga Bani, Telefoane, etc!

    Http:///Bit.Do/RoML

  • vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
CEL MAI DUR ATAC de până acum al lui Putin la adresa României. A spus-o pentru prima dată cu subiect şi predicat. ESTE O ŢINTĂ