Ford vrea să elimine sute de locuri de muncă la divizia din Europa

Ford Motor intenţionează să elimine sute de locuri de muncă şi să oprească producţia mai multor modele la divizia din Europa, parte a unei strategii de a menţine pe profit operaţiunile europene, care au cauzat probleme de-a lungul timpului companiei auto americane, potrivit MarketWatch.

699 afișări
Imaginea articolului Ford vrea să elimine sute de locuri de muncă la divizia din Europa

Ford vrea să elimine sute de locuri de muncă la divizia din Europa (Imagine: Mediafax Foto)

Grupul american deţine în România o fabrică la Craiova, unde produce autovehicule şi motoare.

Ford Europa intenţionează să propună angajaţilor europeni pachete financiare pentru plecarea voluntară şi se aşteaptă ca mai multe sute de persoane, din cei aproximativ 10.000 de angajaţi, să accepte.

De asemenea, compania intenţionează să renunţe la producţia în Europa a mai multor modele neprofitabile, urmând să se concentreze asupra unor modele cu marje mai ridicate, precum SUV-urile, a informat Ford.

Ford obţine aproximativ 19% din venituri în Europa, iar anul trecut a înregistrat în regiune un profit înainte de taxe de 259 milioane de dolari. În 2012-2014, producătorul auto a pierdut în regiune peste 3 miliarde de dolari.

Şeful Ford Europa, Jim Farley, a refuzat să precizeze producţia căror modele va fi oprită, însă vânzările B-Max şi S-Max au înregistrat anul trecut scăderi de peste 10%, în contextul în care europenii s-au reorientat într-o măsură tot mai mare către SUV-uri şi crossover-uri.

B-Max, produs la Craiova, a înregistrat anul trecut o scădere a vânzărilor din Europa cu 7.900 de maşini, la 45.500 maşini.

Ford are în plan mutarea integrală a producţiei de motoare de 1,0 l EcoBoost din Germania la Craiova de anul viitor, în timp ce tot din 2017 se vor produce la uzina din România pe lângă actualul B-Max atât viitoarea generaţie a SUV-ului de clasă mică EcoSport, produs momentan pentru Euro­pa la Chennai în India, cât şi viitorul Ka, comercializat pentru moment în Brazilia, potrivit unor surse apropiate uzinei, a scris recent Ziarul Financiar.

Compania americană şi alţi constructori auto rivali au consemnat pierderi de miliarde de dolari în Europa în ultimii ani, în care piaţa a scăzut la minimul începând din anii '90. Principalul rival al Ford, General Motors, obţine aproxiamtiv 13% din venituri în Europa, iar din 2010 a pierdut în regiune peste 7 miliarde de dolari. General Motors speră să revină pe profit anul acesta în Europa pentru prima dată din 1998.

Ford România a anunţat, săptămâna trecută, că discută de câteva luni cu sindicatele de la uzina Craiova despre noul contract colectiv de muncă, fără să se ajungă deocamdată la un acord, cerând "modificări cheie" în contracte care să ducă la creşterea competitivităţii şi eficienţei fabricii auto.

Sindicatele au acuzat însă că modificările propuse de patronat ar duce la o scădere a veniturilor angajaţilor uzinei de până la 10% pe an şi la eliminarea bonusurilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici