- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (08.01.2013, 18:07)
- Marius Oncu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Grup Feroviar Român a cumpărat luni documentaţia de privatizare a Companiei feroviare de marfă din Bulgaria
Grup Feroviar Român (GFR) a cumpărat luni documentele de privatizare a companiei bulgare de transport feroviar de marfă BDZ Cargo, analizând actele şi efectele unei eventuale tranzacţii, a anunţat compania din grupul Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.
719 afișări
Grup Feroviar Român a cumpărat luni documentaţia de privatizare a Companiei feroviare de marfă din Bulgaria (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
"Grup Feroviar Român (...) a cumpărat în nume propriu documentele de privatizare ale BDZ Cargo. În prezent, Grup Feroviar Român analizează aceste documente de privatizare, precum şi impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR-Grampet Group", se arată într-un comunicat al companiei.
Nouă companii au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ, a anunţat marţi Agenţia pentru Privatizare din Bulgaria, la expirarea termenului limită, potrivit agenţiei bulgare de presă Novinite.
TITLURILE ZILEI
-
-
ieri, 21:31
• Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
ieri, 20:55
• Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
ieri, 20:30
• Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
-
ieri, 18:49
• CSM a respins cererea de suspendare din funcţie a judecătoarei lui Vlad Pascu
-
ieri, 17:53
• Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
ieri, 17:32
-
ieri, 16:29
• Proiectul Start Up Nation 2024 a fost pus în consultare publică
-
ieri, 08:00
• Eficienţa Energetică în viaţa oamenilor din perspectiva anilor 2050
-
-
ieri, 15:52
• Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
ieri, 15:35
-
ieri, 14:59
-
ieri, 11:55
-
ieri, 07:17
• Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
-
ieri, 11:59
Pe lângă Grup Feroviar Român, documentele de privatizare au fost cumpărate de trei companii din Bulgaria - First Investment Bank, Bulgarian Ship Company şi Bulgarian Railway Company - precum şi de alţi cinci investitori care au acţionat prin intermediul unor firme de avocatură.
Companiile care vor să participe mai departe în procesul de privatizare au termen până la sfârşitul lunii ianuarie să completeze şi să transmită documentaţia necesară. Ulterior, până la 12 martie trebuie să transmită o ofertă angajantă şi să constituie un depozit.
La finele lunii decembrie presa bulgară a anunţat că şapte investitori sunt interesaţi să preia divizia de marfă a BDZ, printre care compania rusă de stat RZD şi Grup Feroviar Român. RDZ a solicitat atunci o prelungire a termenului până la care pot fi depuse oferte, deoarece sărbătorile de iarnă au întârziat pregătirea documentelor necesare.
Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat în noiembrie procedura de licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ, după ce prima încercare de vânzare a eşuat. La cea de-a doua licitaţie pot participa numai investitori strategici şi din sectorul financiar. Preţul minim de vânzare al BDZ a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro) la prima încercare de privatizare, potrivit Novinite.
Novinite a scris în luna februarie că Grup Feroviar Român a fost descalificat de la prima licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ după introducerea în condiţiile de calificare a unei prevederi privind o cifră minimă de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusă din acelaşi motiv.
Divizia de marfă este singura aripă profitabilă a BDZ, iar banii obţinuţi din privatizare vor fi utilizaţi pentru acoperirea datoriilor şi revigorarea secţiunii care se ocupă de transportul pasagerilor.
GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfă din România, după compania de stat CFR Marfă, şi a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe