Guess deschide primul magazin outlet în Bucureşti. Fashion House începe în 2015 al doilea mall de tip outlet

Brandul american de lux Guess va deschide în noiembrie un magazin outlet în Fashion House Outlet Centre din vestul Capitalei, a declarat pentru MEDIAFAX Brendon O’Reilly, managing director Fashion House Group, care are în plan dezvoltarea celui de-al doilea mall de tip outlet din Bucureşti, în 2015.

2036 afișări
Imaginea articolului Guess deschide primul magazin outlet în Bucureşti. Fashion House începe în 2015 al doilea mall de tip outlet

Guess deschide primul magazin outlet în Bucureşti. Fashion House începe în 2015 al doilea mall de tip outlet (Imagine: Silviu Matei/Publimedia)

Fashion House Outlet Centre, operat de Fashion House Group, a fost deschis în 2008 în parcul de retail West Park, dezvoltat de grupul belgian Liebrecht&Wood. Din 2010, Fashion House Group este parte a Liebrecht&Wood.

"Centrul are 53 de chiriaşi, incluzând branduri precum Adidas, Puma, Levi’s, Diesel, Gatta or Tom Tailor. În plus, putem să anunţăm că din noiembrie, Fashion House Outlet Centre Bucharest va găzdui un magazin outlet Guess, primul de acest gen al brandului american din România", a arătat O’Reilly.

Centrul are în total 20.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă şi a atras o investiţie de 60 de milioane de euro.

"În prezent sunt 11 spaţii goale în parc, dar adăugăm tot timpul noi chiriaşi. În ultimele 12 luni am semnat 6 noi contracte, iar ceea ce este important este că vedem un număr mai mare de retaileri interesaţi să deschidă magazine în centre de tip outlet în acest an. După câţiva ani de încetinire economică, retailerii în România sunt interesaţi acum de expansiune, căutând noi căi de a-şi creşte businessul, utilizând ca mijloace un centru de outlet, pentru a vinde stocurile rămase din sezoanele anterioare", a adăugat reprezentantul Fashion House Group.

Întrebat despre veniturile din chirii înregistrate din închirierea Fashion House Outlet Centre, singurul proiect de acest tip din România, O'Reilly a menţionat că acestea depind de doi factori, respectiv de chiria minimă agreată cu chiriaşii şi chiria procentuală, respectiv procent din vânzări.

"În ceea ce priveşte chiria minimă, creşterea este în linie cu creşterea economică a României, de 2-3%. Cea mai mare creştere a veniturilor din chirii vine însă din chiria procentuală din vânzări. În acest caz creşterea a fost de 12% anul trecut, în principal prin investiţii în marketing şi promovare", a explicat el.

Grupul belgian Liebrecht&Wood mai deţine 42 de hectare de teren în zona de Este a Bucureştiului, în Cernica, unde intenţionează să dezvolte un parc de retail, inclusiv un centru de tip outlet.

"Ne focusăm pe proiectul pe care îl avem în prezent în Bucureşti şi de asemenea deţinem 42 de hectare de teren în zona de est a Bucureştiului, Cernica Park. În prezent, dezvoltăm acest teren cu drumuri, electricitate şi canalizare şi planul nostru este să începem în a doua parte a anlui viitor dezvoltarea proiectului, compus din Retail Park Fashion House şi dintr-o componentă de petrecere a timpului liber. Discuţiile cu retailerii din Fashion House Bucharest West Park cu privire la al doilea centru de tip outlet în partea de sud a Bucureştiului sunt pozitive", a afirmat O'Reilly.

Centrul de la Cernica ar urma să aibă 17.500 metri pătraţi, 93 de magazine şi 1.400 de locuri de parcare, terenul fiind amplasat chiar lângă autostrada Bucureşti-Constanţa.

În opinia sa, România este un loc excelent pentru investiţii, însă consideră că publicul din România nu cunoaşte foarte bine diferenţele dintre retailul de tip outlet şi cel tradiţional.

"Fashion House Outlet Centre din Bucureştia fost primul nostru proiect din afara Poloniei şi primul localizat într-un parc de retail, ceea ce nu este un lucru comun pentru centrele de tip outlet. Chiar dacă suntem mulţumiţi de rezultatele de până acum, credem că există loc pentru îmbunătăţire. Din perspectiva noastră, educarea pieţei în materie de outlet-uri rămâne încă una dintre cele mai mari provocări, deoarece centrele de acest tip diferă faţă de centrele comerciale tradiţionale din mai multe puncte de vedere", a explicat reprezentantul operatorului de centre de tip outlet.

În ceea ce piaţa de retail şi rezultatele retailerilor din centrul din Bucureşti, acesta spune că sectorul îşi revine, după o perioadă mai grea în anii anteriori.

"Aşa cum am văzut şi în alte ţări, sectorul centrelor de tip outlet este anticiclic, ceea ce înseamnă că în perioade de incertitudine la nivelul economiei, consumatorii caută cea mai bună valoare. Ca rezultat, majoritatea chiriaşilor noştri au raportat în acest an creşteri ale vânzărilor, majoritatea cu două cifre. Câţiva dintre chiriaşii noştri, în schimb, care au suferit din cauza reducerii investiţiilor în stocuri faţă de anii trecuţi, nu au ajuns la aceleaşi rezultate ca restul retailerilor", a mai spus O’Reilly.

Fashion House Group deţine proiecte totalizând 86.400 de metri pătraţi în Polonia, România şi Rusia, în timp ce proiectele în dezvoltare sau în plan, cumulează peste 50.000 metri pătraţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici