IBM investeşte 3 miliarde de dolari într-o nouă divizie pentru "Internetul lucrurilor"

IBM va investi 3 miliarde de dolari în următorii patru ani într-o nouă divizie pentru "Internetul lucrurilor", care îşi propune să ajute clienţii să strângă şi să analizeze datele înregistrate de smartphone-uri şi alte dispozitive dotate cu senzori, relatează The Wall Street Journal.

372 afişări

Imaginea articolului IBM investeşte 3 miliarde de dolari într-o nouă divizie pentru "Internetul lucrurilor"

IBM investeşte 3 miliarde de dolari într-o nouă divizie pentru "Internetul lucrurilor" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Investiţia anunţată de IBM face parte dintr-o serie de astfel de acţiuni întreprinse de mai multe companii din domeniul IT, care vizează extinderea în domeniul "Internetului lucrurilor" ("Internet of Things"), care presupune conectarea obiectelor banale, de la automobile la electrocasnice şi corpuri de iluminat, prin echiparea acestora cu senzori, cipuri şi conectivitate wireless.

Astfel, IBM va concura pe piaţa "Internetului lucrurilor" împotriva unor companii mari ca General Electric, Microsoft, Google sau Cisco Systems, precum şi împotriva start-up-uilor.

IBM a arătat că noua divizie se bazează pe o colecţie de programe, numită IoT Foundation, care foloseşte serviciile cloud ale IBM, şi care permite clienţilor şi partenerilor companiei să creeze noi aplicaţii sau să le îmbunătăţeacă pe cele existente.

Compania americană mizează pe corelarea datelor din mai multe surse, cum ar fi senzorii încorporaţi în clădiri, smartphone-uri sau aparate electrocasnice.

Anul trecut, IBM a ajuns la o înţelegere cu Twitter pentru a colabora astfel încât să ajute companiile să adune şi să analizeze informaţiile din tweet-urile postate de clienţii şi partenerii respectivelor firme.

În acelaşi sens, IBM a anunţat marţi că a încheiat un parteneriat cu o companie americană, Weather Co., care furnizează clienţilor săi date despre starea vremii, pe baza senzorilor instalaţi, de exemplu, în clădiri.

Cele două companii intenţionează să dezvolte aplicaţii care să utilizeze date meteo pentru a ajuta firmele din domenii ca asigurări, energie sau comerţ să prevadă condiţiile nefavorabile afacerilor respective şi să-şi adapteze strategia în conformitate cu acestea.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
IBM ,
INTERNET ,
INVESTIŢIE
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.