Investiţiile în jucării sunt noul trend. Care este noua preferinţă a investitorilor

  • LEGO are performanţe mai mari decât investiţiile în aur, vinuri sau artă.
  • Investiţiile în LEGO aduc randamente ridicate pe piaţa secundară.
  • Randamentele LEGO nu sunt expuse la factori de risc şi oferă beneficii de diversificare.
582 afișări
Imaginea articolului Investiţiile în jucării sunt noul trend. Care este noua preferinţă a investitorilor

V-aţi întrebat vreodată care este cea mai bună investiţie? Nu este vorba de blockchain, nici de aur, nici de vin sau chiar de artă. Cercetătorii ruşi de la Şcoala Superioară de Economie din Rusia susţin că blocurile Lego la mâna a doua se apreciază mai repede decât oricare dintre acestea.

Studiem randamentele financiare ale activelor alternative de investiţii de colecţie, cum ar fi jucăriile, folosind ca exemplu seturile LEGO. Astfel de jucării emblematice, cu o ofertă care se diminuează în timp şi cu valori de colecţie ridicate, par să producă randamente ridicate pe piaţa secundară.

Investiţiile în LEGO au obţinut un randament mediu de cel puţin 11% (8% în termeni reali) în perioada de eşantionare 1987-2015. Randamentele LEGO nu sunt expuse la factorii de risc ca piaţa, valoarea, impulsul şi volatilitatea, dar au o expunere aproape unitară la factorul dimensiune.

Un alfa multifactorial pozitiv de 4%-5%, un raport Sharpe de 0,4, o asimetrie pozitivă a randamentului şi o expunere redusă la factorii de risc standard fac din jucăria LEGO şi din alte obiecte de colecţie similare o investiţie alternativă atractivă cu un bun potenţial de diversificare.

Seturile Lego devin mai scumpe în fiecare an din cauza "valorii ridicate de colecţie" combinată cu scăderea ofertei. Majoritatea seturilor Lego sunt scoase din uz după câţiva ani.

Preţurile acestor seturi de jucării de ocazie rămân neafectate de suişurile şi coborâşurile de pe piaţa bursieră, au precizat cercetătorii, subliniind chiar faptul că preţurile au crescut în timpul crizei financiare din 2008.

Comparându-le cu o investiţie la fel de valoroasă ca bijuteriile, antichităţile sau alte lucruri, cercetătorii au susţinut în raport că un set Lego de mari dimensiuni a obţinut un randament de 2.230 de procente în opt ani.

Preţurile Lego au crescut chiar şi în timpul pandemiei de Covid-19, când mulţi adulţi şi copii au fost nevoiţi să rămână în case în timpul închiderilor.

"Zeci de mii de tranzacţii sunt făcute pe piaţa secundară Lego. Chiar şi ţinând cont de preţurile mici ale majorităţii seturilor, aceasta este o piaţă uriaşă care nu este bine cunoscută de investitorii tradiţionali", a declarat despre cercetare Victoria Dobrynskaya, unul dintre autorii studiului şi profesor asociat la Facultatea de Ştiinţe Economice.

Lucrarea lor a fost publicată în revista Research in International Business and Finance.

Unele dintre seturile Lego folosite, care au atins preţuri ridicate, au fost Şoimul Mileniului, Steaua Morţii II şi Distrugătorul stelar imperial.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici