- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.08.2013, 17:42)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Isărescu: Privatizarea CFR Marfă, o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios
Guvernatorul BNR Mugur Isărescu spune că privatizarea unor companii care sunt monopoluri sau cvasimonopoluri de stat, precum CFR Marfă, reprezintă o soluţie de ieşire dintr-un impas sau cerc vicios, menţionând însă că nu trebuie făcut transferul de proprietate doar de dragul privatizării.
579 afișări
Isărescu: Privatizarea CFR Marfă, o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
"CFR Marfă ar trebui să nu mai aibă pierderi şi mai ales pierderile pe care le are în prezent. Ar trebui şi cred că ar putea, nu cunosc situaţia concretă, să fie mai bine administrată ca societate", a declarat Isărescu.
El a fost întrebat, în cadrul unei conferinţe de presă, dacă potrivit experienţei sale de fost premier consideră că CFR Marfă ar trebui să rămână la stat sau ar fi indicat ca autorităţile să grăbească finalizarea privatizării.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Are Sebastian Burduja şanse pentru Primăria Capitalei? Vicepreşedintele PNL: E greu să câştige Burduja acum, dar îl pregătim pentru următorii patru ani
-
Rafila, despre achiziţiile centralizate pentru spitale: Mi se pare o idee foarte bună
-
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
Isărescu a arătat că în cazul marilor monopoluri de stat el vede privatizarea drept o soluţie de a ieşi dintr-un impas sau cerc vicios.
"Au nevoie de investiţii. Statul n-are bani de investiţii. Întreprinderea are pierderi. Pierderile generează o situaţie şi mai dificilă. Cam acesta ar fi scopul. Nu sunt pentru o privatizare a unei societăţi de stat care are şi monopol sau cvasimonopol numai aşa ca s-o privatizăm. Cred eu că nimeni nu cere un asemenea tip de privatizare, ci o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios, iar CFR Marfă este într-un cerc vicios evident", a mai spus guvernatorul BNR.
Privatizarea CFR Marfă este o temă intens dezbătută în ultima perioadă.
Preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta au o dispută privind privatizarea companiei, Băsescu cerând ca Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfă, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei naţionale în proprietatea GFR.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei.
Potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că Guvernul ar trebui să desfăşoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfă, respectiv să publice în Monitorul Oficial hotărârea de Guvern privind compania feroviară şi să nu pună statul în situaţia de a plăti despăgubiri.
Şeful statului a afirmat că, dacă privatizarea CFR Marfă ar fi fost în responsabilitatea sa, de mult ar fi luat decizii, el comentând totodată că "CFR Marfă nu se plimbă între palate, este garat la Palatul Victoria şi se pare că locomotiva nu mai are energie".
Tot luni, Grampet-GFR, grup deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat în care susţine că este ţinta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice şi mediatice care urmăreşte să decredibilizeze grupul şi să "deraieze" privatizarea CFR Marfă.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: PDL:Modul în care premierul se derobează de privatizarea CFR Marfă dă sentimentul unui lucru necurat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe