- Home
- Economic
- (02.04.2020, 09:33)
- Andrei Vacaru
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lumea riscă să rămână fără spaţiu pentru stocarea petrolului. Cum este afectat preţul la nivel mondial
- Pe fondul pandemiei de Covid-19, cererea de produse petroliere este la cel mai scăzut nivel din 1998
- Acest lucru duce la atingerea capacităţii maxime a sistemelor de depozitare şi transport
- Această situaţie a dus la scăderi foarte mari ale preţului petrolului
1162 afișări
Tot mai puţin spaţiu pentru stocarea petrolului. Cum este afectat preţul la nivel mondial
Pe fondul pandemiei de Covid-19, autostrăzile sunt goale, avioanele sunt la sol, fabricile sunt închise, ceea ce înseamnă că cererea pentru petrol se află la un minim nemaiîntâlnit în ultimii 18 ani, informează CNN. Cu toate acestea, oferta rămâne foarte ridicată, pe fondul unor neînţelegeri între unii dintre principalii producători mondiali, Arabia Saudită şi Rusia. În tot acest timp, nici producătorii americani nu vor să fie primii care reduc sau chiar opresc cu totul producţia de petrol.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Ministerul Muncii: Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice / Platformă destinată beneficiarilor şi prestatorilor de activităţi casnice
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
-
,,Măştile” extremei drepte ar urma să cadă cu ocazia alegerilor europene din iunie
Această situaţie ar putea duce la suprasaturarea depozitelor, pline deja de petrol de care, momentan, nimeni nu are nevoie.
„Piaţa înceoe să dea semne. Nu doar că nu mai există cerere pentru petrol, este posibil ca, în final, acesta să nu aibă unde să ajungă”, spune Jeff Wyll, analist pe politici energetice la Neuberger Berman.
Cu alte cuvinte, depozitele, rafinăriile, terminalele, navele petroliere şi oleoductele ar putea să ajungă să fie utilizate la capacitate maximă, ceea ce nu s-a mai întâmplat din 1998 până în prezent, potrivit Goldman Sachs.
Cu toate că, pe burse, preţul petrolului West Texas Intermediate şi Brent încă valorează peste 20 de dolari pe baril, preţurile la nivel regional pentru petrol au scăzut chiar şi sub zece dolari pe baril.
„Cererea scade atât de rapid faţă de ofertă, încât foarte curând, problema multor producători va fi nu dacă îşi vor putea asigura profitul operaţional, ci dacă vor găsi o destinaţie pentru petrolul lor”, au scris analiştii de la JBC Energy marţi într-un raport.
Această situaţie începe deja să ducă la un paradox. Preţurile pentru unele tipuri inferioare de petrol ar putea scădea sub zero. De exemplu, un anumit tip de petrol brut a scăzut pe piaţă la -19 cenţi pe baril, după cum a anunţat săptămâna trecută Bloomberg. Acest lucru este cauzat de scăderea capacităţii de stocare a petrolului, producătorii fiind nevoiţi să plătească doar pentru înmagazinarea materiei prime.
Cu toate acestea, cererea redusă de petrol nu va dura la infinit. La un moment dat, companiile aeriene îşi vor relua cursele, şoferii vor avea din nou nevoie de carburanţi. Însă în acel moment, industria petrolieră s-ar putea să nu mai poată produce în cantităţile actuale, ceea ce ar însemna că actualul surplus de petrol s-ar putea transforma într-o criză acută de petrol pe piaţă. Acest lucru s-ar putea traduce prin preţuri „cu mult peste 55 de dolari pe baril anul viitor”, după cum a spus Jeffrey Currie, de la Goldman Sachs. „Aceasta va duce la un şoc de proporţii istorice”, mai spune Currie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a dat buzna și.....
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe