Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum"

Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum" şi susţin că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi, iar consumatorul ar beneficia efectiv de preţ doar dacă navighează tot timpul pe Internet şi merge rapid în magazin.

465 afișări
Imaginea articolului Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum"

Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"După cum este binecunoscut, în activitatea de vânzare desfăşurată de marile lanţuri de retail modificările de preţ pot apărea cu frecvenţă zilnică, iar în unele cazuri chiar de mai multe ori în aceeaşi zi, în funcţie de dinamica pieţei. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ ar trebui să aibă acces neîntrerupt la Internet, precum şi posibilitatea de a se deplasa rapid la locaţia respectivă", se arată în comunicatul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Cu alte cuvinte, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodină din Titan care nu navighează permanent on-line şi are la dispoziţie doar mijloacele de transport în comun (altfel costul transportului ar putea depăşi avantajul preţului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila în timp util pentru a "prinde" reducerea la mălai, exemplifică AMRCR.

Asociaţia a informat, în scris, că nu susţin introducerea platformei online atât Consiliul Concurenţei, cât şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Guvernul a aprobat în noiembrie un memorandum privind crearea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum. Platforma online va afişa săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei. Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilor care vor putea compara preţurile şi identifica magazinele de unde pot cumpăra alimentele de bază la cele mai mici preţuri, iar pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat marţi că monitorul preţurilor va fi disponibil până la sfârşitul anului şi va cuprinde preţurile practicate de fiecare reţea de magazine în parte, în fiecare oraş în care acestea sunt prezente.

"Nu înţelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat memorandumul privind înfiinţarea Monitorului preţurilor, într-o lipsă totală de transparenţă şi fără consultarea prealabilă a părţilor vizate de acest proiect. Executivul pare să nu se fi gândit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora să rămână competitivi pe o piaţă extrem de sensibilă la costuri", a declarat în comunicat Delia Nica, directorul executiv al AMRCR.

Lansarea acestui proiect are loc în contextul negocierilor de la nivelul Comisiei Europene privind crearea unui instrument similar care să asigure transparenţă pe lanţul comercializării produselor de la producător până la raftul magazinelor.

Potrivit Consiliului Concurenţei, un proiect similar a fost realizat de guvernul Greciei, prin Ministerul Comerţului şi a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a preţurilor cu 7%.

AMRCR consideră că modelul din Grecia este total neinspirat, având în vedere că este o piaţă unde nu sunt prezente mari lanţuri comerciale internaţionale, situaţie comunicată atât Consiliului Concurenţei, cât şi ANPC.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach şi Mobexpert.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici