Mercedes şi Audi reduc diferenţa faţă de liderul BMW pe piaţa auto premium

BMW, liderul mondial pe piaţa auto premium, a înregistrat o creştere de 10% a vânzărilor, la 1,03 milioane de unităţi în primele şapte luni, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar diferenţa faţă de competitorii Mercedes-Benz şi Audi scade, relatează Automotive News.

720 afișări
Imaginea articolului Mercedes şi Audi reduc diferenţa faţă de liderul BMW pe piaţa auto premium

Mercedes şi Audi reduc diferenţa faţă de liderul BMW pe piaţa auto premium (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Este pentru prima oară în istoria companiei germane când vânzările sub brandul BMW depăşeşc pragul de 1 milion de unităţi după doar primele şapte luni ale anului.

Şi vânzările competitorilor BMW au crescut semnificativ. Audi a vândut cu 11% mai multe automobile în primele şapte luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 1,01 milioane de maşini comercializate, datorită cerererii ridicate pentru modelul A6.

De asemenea, vânzările Mercedes au urcat cu 13%, la 920.000 de unităţi. Directorul de vânzări al companiei, Ola Kaellenius, a explicat că noile modele compacte şi SUV-uri contribuie decisiv la creşterea brandului.

Mercedes a vândut cu 104.000 de unităţi mai mult faţă de primele şapte luni din 2013, cele ale Audi au urcat cu 101.000 de unităţi, iar BMW a consemnat o creştere de 77.000 de autovehicule.

În ceea ce priveşte marile pieţe la nivel global, Audi este lider la vânzări în Europa şi China, în timp ce BMW conduce în topul vânzărilor din Statele Unite.

În Europa, Audi a vândut 474.000 de autovehicule în primele şapte luni ale acestui an, cu 7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Mercedes se află pe locul doi, cu 411.178 de unităţi vândute din ianuarie până în iulie, în creştere cu 8% faţă de acelaşi interval din 2013.

În schimb, BMW nu a depăşit pragul de 400.000 de unităţi comercializate în Europa, în ciuda avansului de 6% faţă de primele şapte luni ale anului trecut, având 396.066 de maşini vândute.

Pe de altă parte, BMW este lider în SUA în rândul brandurilor premium, cu 183.791 de unităţi vândute în primele şapte luni, cu 12% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2013. Mercedes s-a clasat pe locul doi, cu vânzări în urcare cu 8% faţă de intervalul ianuarie-iulie 2013, la 178.816 de unităţi. În pofida avansului cu 13% al vânzărilor, la 98.965 de automobile, Audi ocupâ poziţia a patra în SUA, sub Lexus.

Toţi cei trei producători germani au înregistrat creşteri spectaculoase pe piaţa din China. Audi rămâne liderul pieţei de automobile premium, cu 316.945 de unităţi (+17%) vândute în primele şapte luni ale acestui an. BMW ocupă locul al doilea, cu 245.558 de autovehicule vândute (+22%), în timp ce Mercedes a înregistrat cea mai mare creştere, de 34%, ajungând la 156.843 de unităţi comercializate.

BMW este lider mondial pe piaţa auto premium din 2005, când a depăşit Mercedes, în timp ce Audi ocupă locul al doilea din 2011. Atât Audi, cât şi Mercedes au anunţat că vor să devină lideri mondiali până în 2020.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici