Metrorex: A fost aprobat Studiul de Prefezabilitate pentru un tronson din Magistrala 4

Studiul de Prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul a fost aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex SA, costul investiţiei fiind estimat la 1,1 miliarde de euro, arată un comunicat transmis joi de companie.

330 afișări
Imaginea articolului Metrorex: A fost aprobat Studiul de Prefezabilitate pentru un tronson din Magistrala 4

Metrorex: A fost aprobat Studiul de Prefezabilitate pentru un tronson din Magistrala 4

„Studiul a relevat faptul că dintr-o gamă de opţiuni în ceea ce priveşte mijloacele de transport în comun - precum metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid - metroul reprezintă cea mai benefică şi fezabilă intervenţie de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord şi Gara Progresul”, se precizează în comunicat.

Metrorex anunţă că principalele concluzii ale Studiului de Prefezabilitate sunt:
- crearea unui sistem eficient de transport la nivelul oraşului;
- reducerea impactului activităţilor de transport asupra mediului;
- îmbunătăţirea siguranţei sistemului de transport din Bucureşti;
- reducerea traficului de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creşterea capacităţii de transport public de-a lungul coridorului nord-sud;
- îmbunătăţirea accesibilităţii transportului public în zonele cu densitate mare a populaţiei din partea de sud a Bucureştiului.

„Noul tronson de metrou va avea o lungime de cca. 11 km şi aproximativ 14 staţii + 1 depou. Costul investiţiei este estimat la 1,1 miliarde de euro (1.120 de milioane de euro). În continuarea Studiului de Prefezabilitate se efectuează Studiul de Fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019, iar cele două studii sunt finanţate prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român”, arată documentul.

Potrivit Metrorex, elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate şi Fezabilitate urmăreste oportunitatea realizarii Liniei de metrou - Lac Străulesti - Gara de Nord - Gara Progresu. Construcţia liniei de metrou va îmbunătăţi transportul public urban din Bucureşti prin descongestionarea traficului de suprafaţă din zona centrală şi de sud a oraşului şi va realiza legătura direct între zona de nord-vest şi zona de sud a Capitalei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici