- Home
- Economic
- NEW YORK, (28.04.2014, 19:38)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Moment de referinţă pentru maşinile fără şofer ale Google: Automobilele pot circula acum şi în condiţii de trafic urban - VIDEO
Google a depăşit un moment de referinţă în proiectarea unui automobil capabil să ruleze fără şofer, maşinile testate fiind capabile să circule nu doar pe autostradă, ci şi în condiţii de trafic urban.
688 afișări
Maşinile fără şofer ale Google au ajuns la performanţa de a circula în traficul urban
"Suntem tot mai optimişti că ne îndreptăm spre îndeplinirea unui obiectiv realizabil, un vehicul care să opereze integral fără intervenţie umană", potrivit unei postări pe blog a şefului de proiect, Chris Urmson, prima informare oficială făcută de Google pe această temă din 2012, relatează CNBC.
Urmson a spus că maşinile testate pot face faţă unor mii de situaţii din traficul urban, la care nu s-ar fi adaptat acum un an sau doi.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 17:45
-
astăzi, 17:50
• Avertismentul lui Zelenski: Războiul Rusiei poate ajunge în Europa, dar şi în SUA
-
astăzi, 17:55
-
astăzi, 16:52
-
astăzi, 16:09
• Casa Albă reprogramează întâlnirea anulată de Netanyahu de la Washington
-
astăzi, 15:39
-
astăzi, 15:48
-
astăzi, 14:18
-
astăzi, 14:49
• Boloş: Nu e taxă pe concedii medicale, ci contribuţie la asigurările sociale de sănătate
-
astăzi, 13:05
• Grindeanu: Construcţia unui nou drum de mare viteză are finanţarea asigurată
-
astăzi, 13:03
-
astăzi, 11:24
• Perioada în care firmele nu sunt amendate pentru că nu folosesc e-Factura, prelungită
-
astăzi, 11:35
• Schema de plafonare a preţurilor la energiei, optimizată de Guvern
-
astăzi, 12:25
-
astăzi, 10:01
• Cresc preţurile în industria prelucrătoare, construcţii şi în comerţ
Proiectul aparţine laboratorului Google X, care mai are în lucru dispozitive precum ochelarii inteligenţi Google Glass şi lentilele de contact care pot măsura glicemia din lacrimi.
Obiectivul companiei este ca noua tehnologie a vehiculului fără şofer să devină publică în 2017.
Iniţial, şoferii ar trebui să fie gata să preia controlul asupra automobilului, în cazul unor erori ale computerului, dar promisiunea Google este că în cele din urmă nu va mai fi nevoie de contribuţia unui şofer, astfel că pasagerii unui astfel de automobil vor putea să citească, să viseze cu ochii deschişi, să doarmă sau să muncească, în timp ce maşina se va conduce singură.
Google susţine că într-o zi computerele vor conduce mult mai sigur decât oamenii, iar o parte din pledoaria companiei este că maşinile robotizate vor reduce semnificativ numărul victimelor din trafic.
Obiectivul Google este în prezent să perfecţioneze tehnologia instalată pe o flotă de peste 20 de SUV-uri Lexus RX450H.
Senzori care includ sisteme radar şi lasere creează în timp real hărţi 3D cu împrejurimile maşinii, iar soft-ul Google sortează obiectele după patru categorii, respectiv vehicule în mişcare, pietoni, biciclişti şi obiecte fixe cum ar fi semnele de circulaţie, curbele şi maşinile parcate.
Iniţial, sistemul de senzori era destul de rudimentar, astfel că un grup de pietori era înregistrat ca o singură persoană. În prezent, tehnologia poate distinge persoanele şi să rezolve alte situaţii, precum zonele construite şi mişcările probabile ale bicicliştilor.
"O milă parcursă în oraş este mult mai complexă decât o milă pe autostradă, cu sute de obiecte diferite care circulă după reguli diferite, pe o arie restrânsă", a scris Urmson pe blog.
Înainte de a face aceste progrese, reprezentanţii Google se gândeau să realizeze o hartă cu toate semnele de circulaţie din lume. În prezent, tehnologia poate recunoaşte aceste semne, inclusiv cele folosite de cei care dirijează circulaţia în zona şcolilor.
Maşina fără şofer a Google ştie când să se oprească, dar nu şi când să pornească, parţial pentru că este proiectată să circule preventiv. Într-o intersecţie cu patru intrări, maşinile Google au stat pe loc, în timp ce restul vehiculelor o traversau în diferite direcţii.
Google mai are de lucru şi în cazul altor situaţii. Între acestea se află înţelegerea gesturilor făcute de şoferi între ei sau circulaţia pe ploaie sau ceaţă, pentru care este nevoie de senzori mai sofisticaţi.
Până în prezent, maşinile fără şofer ale Google au rulat aproximativ 700.000 de mile, majoritatea pe autostradă.
Departamentul auto din California este pe cale să redacteze o legislaţie pentru astfel de vehicule, în timp ce Nevada, Florida, Michigan şi Washington D.C. au făcut deja acest lucru.
Google nu a decis cum va comercializa tehnologia. Între opţiuni se află colaborarea cu marii producători auto sau cedarea tehnologiei către aceştia, aşa cum a procedat cu sistemul de operare Android destinat smartphone-urilor.
Compania dispune de fonduri pentru a investi în fabricarea de maşini, dar probabilitatea să facă acest lucru este mică.
Şi producătorii de automobile lucrează la dezvoltarea unor vehicule fără şofer, directorul general al Renault, Carlos Ghosn, afirmând că speră ca un model să fie prezentat publicului până în 2020.
Citește pe alephnews.ro: VIDEO. Primul om cu cip Neuralink în creier joacă „Mario Kart” cu ajutorul device-ului
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Noi informații despre Kate Middleton. Ce spun oficialii Casei Regale despre tipul de cancer al Prințesei de Wales
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe