Omul care a adus Pepsi în România îşi aminteşte de frig, blocurile gri şi vechile Dacii

Aviad Meitar, preşedinte al Quadrant European Beverages, omul care a adus Pepsi în România la începutul anilor '90, îşi aminteşte cum a îngheţat de frig într-o Dacie la prima sa vizită la Bucureşti, dar şi de peisajul dezolant al blocurilor gri, prost iluminate şi fără panouri publicitare colorate.

199 afișări
Imaginea articolului Omul care a adus Pepsi în România îşi aminteşte de frig, blocurile gri şi vechile Dacii

Omul care a adus Pepsi în România îşi aminteşte de frig, blocurile gri şi vechile Dacii (Imagine: Mediafax Foto)

"Am călătorit frecvent în interes de afaceri timp de mai mult de 20 de ani. Acum locuiesc în Tel Aviv, dar când eram un tânăr executiv stăteam la New York. Călătoriile mele erau scurte atunci, majoritatea către Midwest şi uneori spre Coasta de Vest. Asta s-a schimbat la începutul anilor '90, când am fost însărcinat să studiez fezabilitatea extinderii Pepsi în România", relatează Aviad Meitar pentru New York Times.

El îşi aminteşte cât de greu i-a fost, în timpul primului Război din Golf, să convingă un coleg să-l însoţească în România, ţară proaspăt trecută prin revoluţie.

Odată ajuns la Bucureşti, după o escală la Viena căci atunci, ca şi acum, nu existau zboruri directe de la New York, Meitar a constatat că nu este bine pregătit din punct de vedere vestimentar pentru iarna grea din România.

"Am aterizat în România în timpul unei furtuni de zăpadă. Erau minus şase grade. Nu ştiu ce-a fost în capul meu, purtam doar un costum uşor şi o pelerină de ploaie. Am îngheţat de frig. Dar era mai cald afară decât în maşină. Singurele automobile erau Daciile româneşti, nişte cutii de metal care sugeau frigul în interior. În maşină aveam dureri din cauza frigului şi mă gândeam că nu a fost o idee prea bună să merg acolo", notează el.

Peisajul din Bucureşti de la începutul anilor '90 este dezolant, văzut prin ochii unui american.

"Tot oraşul era gri. Nu erau panouri publicitare, blocurile erau prost construite şi slab iluminate, şi erau multe spaţii comerciale goale. Destul de deprimant", spune executivul Pepsi care a adus grupul american în România.

Meitar şi colegul său au călătorit lunar în România în 1991, petrecând în total 93 de nopţi în ţară, şi au deschis afacerea Pepsi în 1992.

"Am mers probabil de 150 de ori în România. Părerea mea despre ţară a devenit tot mai bună, odată cu reformele politice, economice şi sociale. Era uimitor", îşi aminteşte el.

Pepsi deţine acum în România un portofoliu de patru fabrici şi opt mărci de băuturi şi snack-uri, având peste 2.000 de angajaţi pe plan local.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici