- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.03.2013, 13:25)
- Adrian Dumitrache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorii telecom globali trebuie să îşi revizuiască criteriile de măsurare a performanţei
Performanţele operatorilor telecom globali trebuie măsurate după alte criterii, care să reflecte modificările radicale şi rapide din acest sector, informaţiile oferite de actualii indicatorii fiind insuficiente pentru a oferi o imagine de ansamblu managementului şi investitorilor.
142 afișări
Operatorii telecom globali trebuie să îşi revizuiască criteriile de măsurare a performanţei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Indicatorii de performanţă folosiţi în mod curent de întreaga industrie, cum ar fi numărul de noi clienţi şi venitul mediu per utilizator (ARPU), nu mai sunt suficienţi să furnizeze managementului şi investitorilor destule informaţii ca să-şi poată face o imagine de ansamblu. Prin urmare, operatorii telecom trebuie să le furnizeze dovezi care să susţină că modelul de business funcţionează bine, că a generat rezultate solide de creştere şi că au un plan de acţiune pentru a susţine profitabilitatea", se arată într-un raport Ernst&Young.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
În plus, multe din noile conectări sunt acum generate de consumatorii care folosesc dispozitive multi-SIM, de companii şi de comunicarea M2M (machine-to-machine), astfel încât indicatorul referitor la noii clienţi devine neclar.
"Aceste noi tipuri de conectivitate diferă mult la nivelul veniturilor din utilizare şi al profilului de marjă faţă de baza tradiţională de clienţi", se mai spune în raport.
Pe partea financiară, operatorii trebuie să aibă în vedere extinderea raportării dincolo de indicatorul primar reprezentat de câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA).
Câştigurile din activitatea de bază nu iau în calcul cheltuielile de investiţie, ceea ce reprezintă o preocupare majoră pentru investitori, atunci când au în vedere extinderea infrastructurii care să răspundă noilor scenarii de cerere.
Indicatori precum rentabilitatea capitalului angajat şi rentabilitatea capitalului investit devin nişte instrumente tot mai importante pentru evaluarea performanţei.
În plus, noile servicii oferite de operatori ar beneficia de o evaluare printr-un set mai amplu de indicatori financiari, dincolo de marja EBITDA, care a reprezentat timp de mulţi ani principalul indicator în raportarea financiară a operatorilor.
"Operatorii au început deja să adopte noile criterii de măsurare din industrie. Creşterea utilizării indicatorului venitului mediu per cont (ARPA) în Statele Unite este un exemplu în acest sens. Cu toate acestea, nevoia de construire a unui consens în privinţa noilor indicatori în industrie este crucială. Între timp, operatorii trebuie să se asigure că sistemele şi procesele lor sunt capabile să înregistreze noii parametri în mod uniform", se mai arată în raport.
Ernst&Young este una dintre cele mai mari firme de servicii de consultanţă la nivel global, cu 167.000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari în anul 2012.
În România, Ernst&Young şi-a început activitatea în anul 1992 şi are peste 500 angajaţi în România şi Republica Moldova.
Piaţa locală de comunicaţii a înregistrat în anul 2011 valoarea de 3,5 miliarde euro (14,8 miliarde lei, scădere cu 3% în moneda naţională), potrivit datelor raportate ANCOM de furnizori.
Principalii jucători de profil sunt Orange România, Vodafone România şi Cosmote România, alături de Romtelecom, RCS&RDS şi UPC România.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe