- Home
- Economic
- NEW YORK, (15.06.2014, 19:00)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorul Etihad Airways din Abu Dhabi salvează Alitalia de la faliment
Alitalia a încheiat un parteneriat strategic cu operatorul Etihad Airways din Abu Dhabi, care va prelua o participaţie de 49% la compania italiană de transport aerian aflată în pericol de faliment pentru a doua oară în cinci ani.
450 afișări
Operatorul Etihad Airways din Abu Dhabi salvează Alitalia de la faliment (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Cu nicio altă alternativă viabilă, board-ul Alitalia a votat în favoarea ofertei primite din partea Etihad, care include investiţii de până la 1,25 de miliarde de euro, în următorii patru ani, relatează New York Times.
Directorul general al Alitalia, Gabriele Del Torchio, a spus în această săptămână, în Senatul italian, că propunerea companiei arabe include o investiţie iniţială de 560 de milioane de euro, în schimbul ştergerii de către creditori a unor datorii de mai multe sute de milioane de euro şi eliminării a circa 2.200 de locuri de muncă, respectiv 15% din forţa de muncă a operatorului aerian.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Negocierile cu principalele bănci creditoare ale Alitalia privind restructurarea a circa 700 de milioane de euro din datorii vor continua timp de mai multe săptămâni, a arătat Del Torchio.
Reprezentanţii Etihad au refuzat să comenteze detaliile ofertei.
Investiţiile propuse de Etihad reprezintă o salvare pentru Alitalia, care ar fi urmat să rămână fără numerar în această vară, la numai câteva luni după că a primit fonduri de salvare prin intermediul guvernului de la Roma, în valoare de 500 de milioane de euro.
Operatorul aerian italian, care are 14.000 de angajaţi, a acumultat datorii de peste 840 de milioane de euro de când a fost salvat de la faliment şi privatizat, în 2009.
Un simbol de mândrie naţională, Alitalia a fost supusă unor presiuni puternice din partea politicienilor italieni şi sindicate pentru menţinerea locurilor de muncă. Eforturile anterioare de reducere a costurilor şi de renunţare la activele care nu fac parte din operaţiunile de bază au fost afectate de creşterea costului carburanţilor şi de intensificarea concurenţei.
Pentru Etihad, o participaţie mare la Alitalia îi conferă accesul la a patra mare piaţă de transport aerian din Europa, cu oportunitatea de a atrage milioane de noi pasageri în reţeaua globală a companiei, care include deja peste 90 de destinaţii şi aeroportul internaţional din Abu Dhabi, aflat în dezvoltare rapidă.
Potrivit analiştilor, investiţia în Alitalia reprezintă cea mai îndrăzneaţă şi probabil cea mai riscantă strategie de extindere globală a Etihad.
Unele dintre investiţiile Etihad, cum ar fi o participaţie de 40% la Air Seychelles din Africa, cumpărată în 2012, au revenit rapid la soliditate financiară. Majoritatea însă au în faţă un drum lung până la redresare, aşa cum este cazul Air Berlin, la care Etihad a cumpărat o participaţie de 29% în 2011 şi care a raportat pierderi în cinci din ultimii şase ani. Air Berlin are datorii de peste 800 de milioane de euro.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe