Opinie Cristian Hostiuc, ZF: O nouă utopie? ”Resuscităm ARO, ne asociem cu Toyota şi devenim unii dintre cei mai mari producători auto europeni”

”Relansarea Aro şi asocierea cu Toyota” a fost votată cea mai interesantă idee de către comunitatea de business din Piteşti pentru creşterea economiei judeţului Argeş şi a României.

653 afișări
Imaginea articolului Opinie Cristian Hostiuc, ZF: O nouă utopie? ”Resuscităm ARO, ne asociem cu Toyota şi devenim unii dintre cei mai mari producători auto europeni”

Opinie Cristian Hostiuc, ZF: O nouă utopie? ”Resuscităm ARO, ne asociem cu Toyota şi devenim unii dintre cei mai mari producători auto europeni”

Ideea a fost prezentată de către Ion (Benone) Lazăr, cel care controlează şi conduce unul dintre cele mai mari grupuri de transport din România, Lazăr Internaţional, la conferinţa ”Cum dezvoltăm România – Oportunităţi de afaceri şi dezvoltare locală”, organizată de BCR, ZF, cu antreprenorii locali din Argeş, al treilea judeţ din România din punct de vedere economic, după Bucureşti şi Ilfov, unde activează aproape 17.000 de firme, cu afaceri de peste 9 miliarde de euro pe an, şi unde lucrează 115.000 de angajaţi. PIB-ul per capita (7.450 de euro) este cu 9% peste cel naţional, iar salariul mediu este de aproape 1.850 de lei, cu 15% mai mare decât media naţională. La Dacia, salariul mediu net este de aproape 3.200 de lei.

După un format prezentat la începutul anului la Viena de către Erste, BCR i-a împărţit pe membrii comunităţii locale prezenţi la discuţie în 11 grupe, fiecare grup discutând individual pentru a găsi cea mai interesantă idee economică pentru Argeş, urmând ca apoi liderul desemnat al mesei să prezinte ideea, care să fie votată de către ceilalţi.

Deşi cei mai mulţi au spus că este o utopie şi ”nu se poate realiza”, resuscitarea Aro şi asocierea cu Toyota a fost votată cea mai interesantă idee. Un antreprenor a menţionat că în acest moment le ştie că brandul Aro aparţine unei companii din Cehia.

Dar venirea grupului francez Renault la Dacia în 1998, plus relansarea unei fabrici care era la un prag să moară, cu ”maşina de 5.000 de euro”, plus celelalte proiecte, nu a fost o utopie atunci când a fost prezentată? Cine ar fi crezut atunci că Dacia va putea fabrica Logan sau Duster, un SUV care a cucerit piaţa europeană?

în acest moment în România se produc peste 400.000 de maşini pe an, Dacia/ Renault la Piteşti şi Ford la Craiova (chiar şi venirea americanilor la Craiova părea o utopie), cu o cifră de afaceri cumultă a celor două companii de aproape 6 miliarde de euro pe an, ceea ce acum 10-15 ani nu credea nimeni că se poate întâmpla. Pornind aproape de la zero, toată industria auto din România, producţie plus componente, a ajuns acum să depăşească 12 miliarde de euro pe an şi să angajeze peste 100.000 de oameni în cele 800 de fabrici. România se situează în acest moment pe locul 8 în Europa la producţia de maşini, iar apariţia unui nou constructor ar propulsa-o în top 5. (Din păcate, autorităţile române au ratat acum 5-6 ani o investiţie Mercedes, care a ajuns să facă peste 200.000 de maşini de lux în Ungaria).   

Cele mai multe idei de la Piteşti de creştere economică s-au învârtit în jurul educaţiei şi cercetării (Centrul Regional de Excelenţă în Tehnologie – Innovation City Piteşti; Universitatea Auto din Piteşti, pentru că avem nevoie de ingineri, care ne lipsesc acum; ne trebuie project management), şcolilor profesionale (cea mai puternică şcoală de sudori din Europa, pentru că ducem lipsă de sudori; schimbarea mentalităţii oamenilor în privinţa unei specializări – meserii, nu funcţii), infrastructurii (avem nevoie de autostradă până la Viena), agriculturii (dezvoltare rurală) şi turismului (Tot anul cu Transfăgărăşanul).

Citeşte continuarea materialului pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici