- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (17.01.2020, 14:27)
- Mihai Gongoroi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 21 de milioane de călători au circulat în cele mai mari aeroporturi din ţară în 2019. Câţi dintre ei sunt turişti
Cele mai mari cinci aeroporturi din ţară ca trafic de pasageri - Otopeni (Bucureşti), Cluj, Timişoara, Iaşi şi Sibiu - au raportat în 2019 un număr total de peste 21 de milioane de călători, un plus de 6% al traficului de pasageri faţă de anul 2018, scrie Ziarul Financiar.
2219 afișări
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (Otopeni), cel mai mare din ţară, a avut în 2019 un număr de 14,7 milioane de pasageri, în creştere cu 6,3% faţă de anul precedent.
Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează 57 de companii aeriene, care transportă pasageri către 128 de destinaţii. Cu toate acestea, cel mai mare aeroport din ţară înregistrează o diminuare a creşterilor după ce în 2018 avansul a fost de 8% comparativ cu anul anterior.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
-
Vicepreşedintele Comisiei de Apărare: Rusia a urlat din toţi şoşocii în Parlamentul României
-
Iohannis la Seul: Am certitudinea că, împreună, vom sprijini noi proiecte în domenii inovative
O situaţie similară se întâmplă şi în cazul aeroporturilor Sibiu şi Iaşi, care în anii anteriori au avut creşteri mai mari. Însă traficul de pe aeroportul din Timişoara revine pe plus după ce în 2018 numărul de pasageri a scăzut cu 6% faţă de anul precedent. Tendinţa de reducere a ritmului de creştere se vede şi la nivel european de circa doi ani. Încetinirea vine în contextul incertitudinilor cu privire la evoluţia economiei de pe bătrânul continent, cât şi al Brexitului.
În România, pentru multe aeroporturi din provincie traficul este adus de către românii plecaţi la muncă în străinătate şi care se întorc în vizită. Însă poluri de business precum Bucureşti, Timişoara sau Cluj sunt tranzitate de către oameni de afaceri.
Dar, din punctul de vedere al atragerii de turişti străini, România continuă să fie pe ultimele locuri la nivel european. În 2018, România a primit doar 2,8 milioane de turişti străini, de trei ori mai puţini ca Bulgaria şi de şase ori sub nivelul din Ungaria. În prezent, turismul de tip inbound aduce 1% din PIB, respectiv 2,8 mld. dolari anual, de la cei 2,8 milioane de călători străini care au ales să viziteze România în 2018 (anul pentru care există cele mai recente date), conform unei analize recente făcută pe baza datelor publice şi a celor de la World Tourism Organization.
Totodată, Asociaţia Aeroporturilor din România (A.A.R.), care reuneşte în prezent 24 de membri, printre care 17 aeroporturi şi firme din domeniul aeroportuar, a anunţat că în 2019 aeroporturile din ţară au fost tranzitate de peste 23 milioane de pasageri, cu peste 5% mai mult faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor transmise de A.A.R.
În 2018 s-a înregistrat, pe cele 17 aeroporturi din România, un trafic de 21.858.724 milioane de pasageri. Estimările Asociaţiei Aeroporturilor din România arată că în următorii 15 ani va fi consemnată o creştere anuală în medie de 4% şi că traficul de pasageri pe aeroporturile din România se va dubla.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:55
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
-
astăzi, 16:51
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 790. Ucraina şi SUA au ,,finalizat” acordurile pentru rachetele cu rază lungă de acţiune / Atacuri asupra Kievului din timpul nopţii, respinse / Marea Britanie va propune un ajutor militar majorat pentru Ucraina