- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.06.2011, 14:46)
- Liviu Iancu , Mihaela Iacob ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa de retail FMCG, evaluată la 16 miliarde euro, va creşte cu 5% pe an
Piaţa românească de retail FMCG, care a scăzut în ultimii doi ani cu 29%, până la 16 miliarde euro în 2010, va reîncepe să se dezvolte, cu un ritm de 5% pe an, potrivit unui studiu efectuat de firma Contrast Management Consulting.
646 afișări
Piaţa de retail FMCG, evaluată la 16 miliarde euro, va creşte cu 5% pe an (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Criza a redus valoarea pieţei de FMCG (Fast Moving Consumer Goods) cu aproximativ cinci miliarde de euro faţă de maxima atinsă în 2008, ceea ce reprezintă o scădere de 29%. S-a ajuns astfel la un nivel al pieţei similar celui din 2005", a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Adrian Comăneci, Senior Project Manager Contrast Management Consulting România.
El a adăugat că în următorii ani se estimează o creştere anuală a industriei de bunuri de larg consum cu 5%, ca urmare a creşterii puterii de cumpărare a populaţiei, a dezvoltării agresive a comerţului modern şi a modificărilor comportamentului de consum al populaţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Parizienii dau mașina pe bicicletă. De ce aleg francezii transportul pe 2 roți
-
Ucraina va participa la cel mai mare exerciţiu de apărare cibernetică al NATO
-
Alegeri în Croaţia: Conservatorii de la putere câştigă parlamentarele, fără a avea o majoritate
-
Războiul din Ucraina, ziua 785. Zelenski a cerut la reuniunea Consiliului European mai multe sisteme de apărare aeriană / Olanda se oferă să cumpere sisteme Patriot de la aliaţi pentru Kiev
Potrivit studiului citat, suma medie cheltuită de un român în retail este la mai puţin de jumătate din media europeană, chiar dacă în ultimii retailerii FMCG moderni au deschis magazine cu o frecvenţă de 117 unităţi pe ani, ajungând la un stoc de 729 magazine la sfârşitului anului 2010. Doar anul trecut au fost deschise 133 de astfel de unităţi.
Dimensiunea medie a noilor magazine a urmat un trend descendent în ultimii ani.
Hipermarketurile ocupă primul loc pe piaţă din punctul de vedere al volumului vânzărilor, cu o cotă de 46%, urmată de cash&carry (29%) şi discounterii, care cu o cotă de 12% au trecut înaintea supermarketurilor.
În România sunt prezente cinci din cele mai mari grupuri de retail FMCG din Europa, respectiv Carrefour (numărul 1 la nivel european), Metro (2), Lidl & Schwarz (3), Rewe (5) şi Auchan (8).
Potrivit celor mai recente date disponibile la Ministerul Finanţelor şi citate în studiul Contrast, media vânzărilor anuale ale celor mai mari cinci companii din domeniu a fost de 950 milioane euro în 2009.
Totodată, profitabilitatea pieţei s-a situat în jurul a 0,5%.
La sfârşitul anului 2009, valoarea medie a vânzărilor pe metru pătrat era de 5.000 euro pe an, în timp ce vânzările medii pe angajat au fost de 129.000 euro. Cele mai mari vânzări pe metru pătrat le-au avut reţelele Metro şi Cora.
"La sfârşitul anului trecut, în România existau aproximativ 100.000 metri pătraţi de spaţii de retail modern la o mie de locuitori, de două ori mai puţin decât media din Polonia, Ungaria sau Cehia", a spus Comăneci.
El a adăugat că piaţa românească poate susţine încă 830.000 de metri pătraţi de spaţii de retail FMCG moderne.
Bucureştiul rămâne în topul regiunilor cu potenţial de dezvoltare, cu aproximativ 100.000 metri pătraţi, iar judeţele cu potenţial ridicat sunt Dolj (cu un potenţial de 35.000 metri pătraţi), Prahova (32.000 metri pătraţi) şi Dâmboviţa şi Vâlcea (cu câte 30.000 metri pătraţi).
"În Polonia sunt prezenţi nouă din primii zece mari retaileri europeni. Vom avea intrări noi pe piaţă şi credem că acestea se vor face prin achiziţia de jucători existenţi şi nu prin investiţii greenfield", a mai spus Comăneci, care a estimat că în acest an se vor deschide peste 140 de magazine.
Contrast Management Consulting este o companie de consultanţă strategică şi control din Austria, cu şase filiale şi birouri în Bucureşti, Budapesta, Praga, Moscova, Viena şi Zagreb.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Secretul fericirii stă în contactul fizic. Cercetătorii au descoperit că îmbrățișările te scapă de anxietate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Resursa care sparge toate recordurile. Analiştii se aşteaptă ca preţul să atingă 3.000 de dolari pentru nici 30 de grame
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Starea de sănătate a Prințesei Kate Middleton s-a înrăutățit?! Gestul disperat al Prințului William
CANCAN.RO
INTERVIU EXCLUSIV | Horațiu Potra, adevărul despre LEGIUNEA STRĂINĂ și cum este să fii gardă de corp pentru bogații lumii
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe