Producătorul cafelei Doncafe cumpără marca Amigo, vândută în principal în România, cu 20 mil. dolari

Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, cumpără pentru 20 milioane dolari brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel, a anunţat compania israeliană.

4160 afișări
Imaginea articolului Producătorul cafelei Doncafe cumpără marca Amigo, vândută în principal în România, cu 20 mil. dolari

Producătorul cafelei Doncafe cumpără marca Amigo, vândută în principal în România, cu 20 mil. dolari (Imagine: Shutterstock)

Tranzacţia aşteaptă aprobarea Consiliului Concurenţei.

Cafeaua solubilă Amigo este cunoscută în România din 1983 şi a înregistrat în 2012 vânzări de 12,5 milioane de dolari şi o cotă de piaţă în volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior şi pe alte pieţe din regiune.

Importatorul exclusiv al mărcii Amigo pe piaţa locală este din anul 2002 Panfoods România, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestionează vânzările internaţionale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsă de grupul brazilian este ambalată la în unitatea Panfoods din comuna Văcăreşti, judeţul Dâmboviţa, foarte aproape de Târgovişte.

TITLURILE ZILEI

În 2012, Panfoods România, cu 68 de angajaţi, a raportat o cifră de afaceri de 52 milioane lei (11,8 milioane euro), cu 2,3% mai mare faţă de 2011, şi un profit net de 1,4 milioane lei (331.000 euro), cu 67% mai mic.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 şi este cel mai mare producător de cafea din piaţa românească, brandul său Doncafe având în 2012 o cotă de piaţă în volum de circa 22%. Strauss România a avut în 2012 o cifră de afaceri de 235 milioane lei (53,3 milioane euro), în creştere cu 10% comparativ cu 2011, şi pierderi de 10,9 milioane lei (2,48 milioane euro), cu 28% mai mici.

"Această achiziţie va întări şi mai mult poziţia Strauss Coffee pe piaţa cafelei din România, dar şi pe alte pieţe din Europa Centrală şi de Est. Strauss Coffee, prin Strauss România, intenţionează să dezvolte în continuare brandul Amigo în regiune", a declarat directorul interimar al Strauss Coffee, Tomer Harpaz.

Directorul general al Strauss România este Marius Meleşteu, care coordonează şi operaţiunile din Serbia, Bulgaria, Moldova, Muntenegru, Bosnia Herţegovina, Albania şi Macedonia.

Prezentă în 20 de ţări, Strauss Coffee are 14 fabrici şi vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari.

Principalii concurenţi ai Strauss sunt Kraft Foods şi Nestlé.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici