Profitul BRD a crescut de şapte ori anul trecut, în urma reducerii costului riscului

Profitul net al BRD-Groupe Societe Generale (BRD) a crescut de aproape şapte ori anul trecut, de la 68 de milioane de lei în 2014 la 467 milioane de lei, ca urmare a diminuării cu 45,8% a costului riscului şi a reducerii cu 2,3% a cheltuielilor operaţionale, a anunţat, joi, banca.

502 afișări
Imaginea articolului Profitul BRD a crescut de şapte ori anul trecut, în urma reducerii costului riscului

Profitul BRD a crescut de şapte ori anul trecut, în urma reducerii costului riscului

"Anul 2015 a fost influenţat de evoluţia pozitivă a două linii importante de afaceri - retail şi mari clienţi corporativi şi de trecerea pe creştere a veniturilor trimestriale. Pe viitor, BRD va continua să profite de oportunităţile de creditare în creştere şi va contribui la finanţarea economiei bazându-se pe modelul său de bancă universală, pe baza diversificată de clienţi şi sursele solide de finanţare", a declarat directorul general al BRD, Philippe Lhotte.

Activele totale ale băncii erau, la sfârşitul anului 2015, de 49,2 miliarde de lei, în urcare cu 8,8% de la 45,2 miliarde de lei la finele anului 2014.

TITLURILE ZILEI

Revenirea pe creştere a veniturilor este confirmată de creşterea de la trimestru la trimestru a venitului net bancar din ultimele trei trimestre (cu circa 2% în fiecare trimestru) datorită reducerii costului de finanţare şi creşterii portofoliului pe segmentul retail.

Venitul net bancar s-a diminuat cu 4,4% în 2015 în comparaţie cu 2014, până la 2,5 miliarde de lei, ca urmare a ratelor de dobândă aflate la minime istorice şi anulării sau reducerii unor comisioane pentru clienţi persoane fizice, se arată într-un comunicat al BRD.

Cheltuielile operaţionale au fost reduse cu 2,3%, ajungând la 1,297 miliarde lei faţă de 2014, în principal ca urmare a economiilor la cheltuielile imobiliare, cu servicii de consultanţă şi cu angajaţii. Indicatorul cost/venit a fost de 51,7%.

Grupul BRD a diminuat rata creditelor neperformante (inclusiv creanţe nete din leasing financiar) de la 20,3% la 31 decembrie 2014 la 17,1% la 31 decembrie 2015, în principal ca urmare a operaţiunilor de ştergere de creanţe depreciate. Gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane IFRS a crescut de la 71,1% la 31 decembrie 2014 la 76,6% la 31 decembrie 2015. Declinul costului net al riscului, cu 45,8% faţă de anul precedent, a dus la creşterea profitului net în 2015 faţă de 2014.

În acest context, Grupul BRD a înregistrat un profit net de 467 milioane lei în 2015, de 6,9 ori mai mare faţă de valoarea din 2014, ducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de 7,8%.

Indicatorul de solvabilitate, de 17,3% la nivel individual la 31 decembrie 2015 (conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudenţiale), este mult peste cerinţa reglementară, fiind comparabil cu nivelul de 17,2% înregistrat la 31 decembrie 2014, notează BRD.

Pe piaţa românească, activitatea de creditare a arătat primele semne de revenire în 2015 pe fondul unui mediu macroeconomic favorabil. Creşterea soldului pe segmentul persoanelor fizice a fost susţinută de creditele imobiliare şi de consum acordate în lei. Creditele brute pentru companii, în urcare cu 0,7% (variaţie la curs valutar constant) faţă de 31 decembrie 2014, au început să se stabilizeze pe fondul îmbunătăţirii investiţiilor. Persoanele fizice şi societăţile manifestă în continuare un comportament prudent de economisire, soldul total al depozitelor crescând cu 8,1% (variaţie la curs valutar constant), faţă de 31 decembrie 2014.

Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD a fost aproape stabil, înregistrând o scădere de numai 0,6% (variaţie la curs valutar constant) la 31 decembrie 2015 faţă de 31 decembrie 2014, cu evoluţie pozitivă pe clienţii retail şi marii clienţi corporativi. Creditele imobiliare au reprezentat principalul motor de creştere pe segmentul retail, crescând cu 12,7% în termeni de sold net şi cu 49,7% în termeni de volum de credite noi.

Volumul creditelor noi acordate persoanelor fizice a ajuns la 5 miliarde lei, mai mare cu 21,8% faţă de 2014. BRD a înregistrat totodată o creştere a numărului de clienţi activi persoane fizice cu 14.000, până la 2,1 milioane (cu un plus de 40.000 de clienţi folosind metodologie constantă) ca urmare a unei activităţi comerciale dinamice.

Stocul contractelor de servicii de Internet Banking şi Mobile Banking pentru persoane fizice (MyBRD Net şi, respectiv MyBRD Mobile) a crescut cu 40,1% până la aproape 900.000 de contracte.

Soldul creditelor nete pentru marii clienţi corporativi a crescut cu 9,2% (variaţie la curs valutar constant). Pe fondul competiţiei crescute şi luând în calcul în special lichiditatea amplă din sectorul bancar, BRD şi-a reafirmat poziţia de lider in sectoare precum energie, retail şi tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor.

Depozitele au continuat sa crească peste media pieţei, cu 13,9% (variaţie la curs valutar constant) faţă de 31 decembrie 2014 pe fondul unei creşteri importante a disponibilităţilor în conturi curente, cu 52% (variaţie la curs valutar constant, în dinamică anuală). Cota de piaţă pe segmentul depozitelor s-a majorat cu 0,5 puncte procentuale ajungând la 14,8% (13,8% pe segmentul persoanelor fizice şi 15,9% pe segmentul companiilor), conform calculelor interne ale băncii. De asemenea, activele administrate de BRD AM au crescut cu 30,9%, atingând 2,9 miliarde lei la 31 decembrie 2015.

Raportul credite nete/depozite a fost de 66,4%, în scădere cu 9,6 puncte procentuale faţă de 31 decembrie 2014.

BRD-Groupe Societe Generale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. BRD are 2,2 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 829 de unităţi. Cu operaţiuni de factoring de 960 milioane de euro în 2014, BRD este liderul pieţei de factoring din România.BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici