Reacţia agenţiilor de publicitate după amenda anunţată astăzi de Consiliul Concurenţei: O respingem categoric şi o vom contesta cu vehemenţă în instanţă

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) spune că "respinge categoric" decizia Consiliului Concurenţei (CC) cu privire la investigaţia din industria de media, precizând că în acest caz nu a fost încălcat dreptul concurenţial şi că agenţiile amendate vor contesta în instanţă decizia CC.

Reacţia agenţiilor de publicitate după amenda anunţată astăzi de Consiliul Concurenţei: O respingem categoric şi o vom contesta cu vehemenţă în instanţă (Imagine: Shutterstock)

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România spune că a luat act de decizia Consiliului Concurenţei, comunicată joi, în urma investigaţiei privitoare la eventuale înţelegeri între companiile active pe piaţa comercializării serviciilor de media.

UAPR îşi reafirmă poziţia conform căreia, în acest caz, nu poate fi vorba despre vreo încălcare a dreptului concurenţei.

"Peste tot în lume, actorii economici sancţionaţi de legea concurenţei au interese economice şi forme de manifestare comerciale. Discuţiile între agenţiile de media pe care le-a sancţionat astăzi Consiliul Concurenţei nu au avut în niciun fel interese economice şi niciun aspect comercial. Din motive încă neclare, Consiliul s-a poziţionat alături de cei care au introdus practicile neetice pe piaţa media din România, girând în acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business", spune UAPR.

Totodată, Radu Florescu, preşedinte UAPR, spune că Uniunea respinge decizia Consiliului Concurenţei.

"Respingem categoric concluziile investigaţiei desfăşurate de Consiliul Concurenţei. Vom contesta cu vehemenţă în instanţă modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente şi dreptul la apărare. Totodată, vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atenţia asupra erorilor de analiză profesională, judecată şi procedură comise de către Consiliul Concurenţei în acest caz şi altor organisme naţionale şi internaţionale (precum Comisia Europeană, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucureşti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmărit cazul încă de la început. Din păcate, acţiunea de azi a Consiliului Concurenţei aruncă în mod nedrept o lumină negativă asupra eticii şi standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internaţionale care au operaţiuni în România", a declarat Radu Florescu, preşedintele UAPR.

Potrivit UAPR, investigaţia Consiliului Concurenţei s-a aflat în atenţia partenerilor europeni ai UAPR, în atenţia Comisiei Europene şi a Departamentului Comercial din cadrul Ambasadei SUA la Bucureşti.

De asemenea, EACA şi-a afirmat sprijinul faţă de practica membrilor UAPR vizaţi de investigaţie încă din octombrie 2012, exprimându-şi convingerea că acţiunile acestora respectă standardele şi bunele practici în industrie, conform aceluiaşi comunicat.

"Am urmărit acest caz încă de la început şi suntem convinşi că nu a existat nicio încălcare a dreptului concurenţei. Considerăm decizia Consiliului Concurenţei ca fiind o măsură punitivă, nejustificată şi disproporţionată la adresa unor agenţii care au acţionat cu bună credinţă şi în afara oricăror interese comerciale", spune Dominic Lyle, directorul general al EACA (European Association of Communications Agencies).

UAPR reafirmă sprijinul pentru demersurile membrilor săi vizaţi de această investigaţie şi atrage atenţia că măsurile sancţionatorii anunţate de Consiliul Concurenţei "sunt o eroare cu totul regretabilă care va fi speculată de cei interesaţi în continuarea practicilor obscure în piaţa media din România".

"Agenţiile sancţionate au acţionat în virtutea nevoii de transparenţă a procesului de selecţie şi considerăm cel puţin ironic faptul că autorităţile statului român înţeleg să penalizeze drastic încercările actorilor economici de a scoate la lumină tehnicile dubioase din industrie", spune UAPR.

Potrivit UAPR, în octombrie 2012, Consiliul Concurenţei a demarat o investigaţie în rândul agenţiilor de media, suspectate de practici neconcurenţiale. "Agenţiile vizate de această investigaţie sunt cele care au luat individual decizia de a nu participa în proceduri de pitch netransparente şi asupra cărora plana suspiciunea că nu ar fi organizate corect. În urma investigaţiei care a durat doi ani, Consiliul Concurenţei a decis astăzi sancţionarea drastică a agenţiilor de media vizate", mai spune UAPR.

Consiliul Concurenţei a anunţat joi că a sancţionat 11 companii din industria media cu amenzi totalizând 3,2 milioane de euro pentru că au participat la o înţelegere având ca obiect eliminarea agenţiilor concurente de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media.

Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).

"Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă" a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Potrivit unui comunicat al instituţiei, Consiliul Concurenţei colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, pentru a elabora un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul pe această piaţă, astfel încât clienţii să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calităţii serviciilor şi preţul acestora.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

comentează și tu Momentan sunt 1 comentarii
Taguri:
UAPR ,
CONSILIUL CONCURENŢEI ,
AMENDĂ
COMENTARII
  • lel 3 oct 2014

    Agentii de publicitate care au actionat in afara oricaror interese comerciale? Serios? Jenant.

  • vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
Anuntul care aruncă în aer alegerile din Bucureşti. „Da, este adevărat, dar nu e o infracţiune”