- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (14.02.2013, 11:42)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero
Renault vrea să-şi majoreze cota de piaţă în Europa în acest an prin lansarea mai multor modele, inclusiv noul Logan, şi în urma apariţiilor de la finele anului trecut, Clio IV şi noul Sandero, "cu o politică sustenabilă de preţuri", potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez.
145 afișări
Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Condiţiile de piaţă din Europa rămân dificile şi în acest an, Renault prognozând o contracţie de cel puţin 3% a pieţei auto, faţă de o creştere de 3% la nivel mondial, susţinută de evoluţiile din China, America de Nord, India, Rusia şi Brazilia.
Grupul francez, care deţine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pieţele din afara Europei, dar ţinteşte şi creşterea cotei de piaţă pe continent.
"În Europa, grupul ţinteşte creşterea cotei de piaţă prin lansări de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate şi noul Logal) şi prin lansările de la sfârşitul lui 2012 (Clio IV şi noul Sandero), care îşi vor face simţit impactul în acest an, cu o politică sustenabilă de preţuri", se arată în raportul Renault.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
Renault a înregistrat anul trecut un profit net de 1,73 miliarde euro, faţă de 2,14 miliarde euro în anul anterior, în timp ce veniturile au coborât cu 3,2%, la 41,27 miliarde euro, pe fondul situaţiei dificile de pe piaţa europeană.
Profitul Renault include un câştig de capital de 924 milioane euro înregistrat în urma vânzării acţiunilor la compania suedeză Volvo AB în luna decembrie, precizează compania într-un raport prezentat joi.
Renault a vândut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, în scădere cu 6,3%, înregistrând creşteri în toate regiunile cu excepţia Europei.
Astfel, vânzările companiei în afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unităţi, în creştere cu 9,1%. Evoluţia pozitivă din Rusia şi Asia (+21,6%), regiunea Mării Negre şi Africa (+4,4%), America Latină (+13,6%) şi Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% înregistrat în Europa.
Dacia a fost singura marcă din grup care a înregistrat creştere anul trecut la nivel mondial. Vânzările sub brandul Renault au coborât cu 6%, la 2,124 milioane de unităţi, în timp ce Renault Samsung Motors a afişat o scădere de 44%, la 65.691 unităţi. Totuşi, brandul Renault a înregistrat o creştere de 13,5% în afara Europei.
Marca Dacia a consemnat un avans de 4,8%, la 359.822 unităţi vândute la nivel mondial, faţă de 343.477 autovehicule în 2011, datorită extinderii gamei de modele în 2012 cu lansarea Lodgy şi Dokker.
Luând în calcul toate mărcile grupului, modelul Sandero a înregistrat o creştere de 6,3% la nivel mondial, cu vânzări de 299.848 unităţi. Grupul francez a vândut de asemenea 297.724 de modele Duster, în urcare cu 65,4%, în timp ce Logan a consemnat o scădere de 7,9%, la 323.945 unităţi.
Modelul Lodgy a atras vânzări de 29.129 unităţi, iar Dokker 2.924 unităţi.
Modelul Clio a afişat o scădere de 10,6%, la 366.186 unităţi comercializate în 2012, iar vânzările Megane/Scenic au coborât cu 14,4%, la 404.178 unităţi.
Vânzările modelului Fluence au coborât cu 9,7%, la 137.425 unităţi, în timp ce Laguna a scăzut cu 41,1%, la 29.938.
Situaţia arată diferit în privinţa vânzărilor din Europa pe modele, Sandero fiind singurul automobil al grupului care a înregistrat creştere anul trecut, cu un plus de 4,8%.
Citește pe alephnews.ro: Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe