Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero

Renault vrea să-şi majoreze cota de piaţă în Europa în acest an prin lansarea mai multor modele, inclusiv noul Logan, şi în urma apariţiilor de la finele anului trecut, Clio IV şi noul Sandero, "cu o politică sustenabilă de preţuri", potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez.

145 afișări
Imaginea articolului Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero

Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Condiţiile de piaţă din Europa rămân dificile şi în acest an, Renault prognozând o contracţie de cel puţin 3% a pieţei auto, faţă de o creştere de 3% la nivel mondial, susţinută de evoluţiile din China, America de Nord, India, Rusia şi Brazilia.

Grupul francez, care deţine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pieţele din afara Europei, dar ţinteşte şi creşterea cotei de piaţă pe continent.

"În Europa, grupul ţinteşte creşterea cotei de piaţă prin lansări de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate şi noul Logal) şi prin lansările de la sfârşitul lui 2012 (Clio IV şi noul Sandero), care îşi vor face simţit impactul în acest an, cu o politică sustenabilă de preţuri", se arată în raportul Renault.

Renault a înregistrat anul trecut un profit net de 1,73 miliarde euro, faţă de 2,14 miliarde euro în anul anterior, în timp ce veniturile au coborât cu 3,2%, la 41,27 miliarde euro, pe fondul situaţiei dificile de pe piaţa europeană.

Profitul Renault include un câştig de capital de 924 milioane euro înregistrat în urma vânzării acţiunilor la compania suedeză Volvo AB în luna decembrie, precizează compania într-un raport prezentat joi.

Renault a vândut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, în scădere cu 6,3%, înregistrând creşteri în toate regiunile cu excepţia Europei.

Astfel, vânzările companiei în afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unităţi, în creştere cu 9,1%. Evoluţia pozitivă din Rusia şi Asia (+21,6%), regiunea Mării Negre şi Africa (+4,4%), America Latină (+13,6%) şi Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% înregistrat în Europa.

Dacia a fost singura marcă din grup care a înregistrat creştere anul trecut la nivel mondial. Vânzările sub brandul Renault au coborât cu 6%, la 2,124 milioane de unităţi, în timp ce Renault Samsung Motors a afişat o scădere de 44%, la 65.691 unităţi. Totuşi, brandul Renault a înregistrat o creştere de 13,5% în afara Europei.

Marca Dacia a consemnat un avans de 4,8%, la 359.822 unităţi vândute la nivel mondial, faţă de 343.477 autovehicule în 2011, datorită extinderii gamei de modele în 2012 cu lansarea Lodgy şi Dokker.

Luând în calcul toate mărcile grupului, modelul Sandero a înregistrat o creştere de 6,3% la nivel mondial, cu vânzări de 299.848 unităţi. Grupul francez a vândut de asemenea 297.724 de modele Duster, în urcare cu 65,4%, în timp ce Logan a consemnat o scădere de 7,9%, la 323.945 unităţi.

Modelul Lodgy a atras vânzări de 29.129 unităţi, iar Dokker 2.924 unităţi.

Modelul Clio a afişat o scădere de 10,6%, la 366.186 unităţi comercializate în 2012, iar vânzările Megane/Scenic au coborât cu 14,4%, la 404.178 unităţi.

Vânzările modelului Fluence au coborât cu 9,7%, la 137.425 unităţi, în timp ce Laguna a scăzut cu 41,1%, la 29.938.

Situaţia arată diferit în privinţa vânzărilor din Europa pe modele, Sandero fiind singurul automobil al grupului care a înregistrat creştere anul trecut, cu un plus de 4,8%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici