Retailerii au deschis zece magazine de la începutul anului. Profi are şapte

Patru jucători din comerţul local au deschis de la începutul anului zece magazine, dintre acestea opt sunt sub formatul de supermarket, unul pe cel de hipermarket şi un altul pe segmentul de discount.

431 afișări
Imaginea articolului Retailerii au deschis zece magazine de la începutul anului. Profi are şapte

Retailerii au deschis zece magazine de la începutul anului. Profi are şapte

Patru jucători din comerţul local au deschis de la începutul anului zece magazine, dintre acestea opt sunt sub formatul de supermarket, unul pe cel de hipermarket şi un altul pe segmentul de discount.
 
Din totalul celor zece însă, şapte magazine sunt deschise doar de Profi, lanţ de supermarketuri controlat de fondul de investiţii Enterprise In­vestors. Cu 375 de unităţi, Profi este al doilea cel mai extins lanţ de magazine din România, după Mega Image. Anul trecut Profi a fost pentru prima dată „vârful de lance“ al expansiunii comerţului modern în România, terminând anul cu 92 de magazine mai mult decât în 2014. Pentru acest an compania şi-a propus să deschidă cel puţin la fel de multe unităţi ca în 2015.
 
Pe formatul de supermarket unde activează Profi sau Mega Image deschi­derile au loc tot timpul anului. Mai mult, investiţiile de mici dimensiuni, de doar câteva sute de mii de euro per unitate, permit inaugurarea mai multor magazine într-un an.
 
În cazul hipermarketurilor însă există două perioade când se inau­gurează în mod tradiţional magazine, primăvara sau toamna. Mai mult, investiţia într-un magazin variază între 5 mil. euro (magazin în mall) şi 20 mil. euro (magazin de sine stătător). În acest an în România s-a inaugurat însă un hipermarket Kaufland, în zona Orhi­deea, acesta fiind însă o deschidere amânată din 2015. Kaufland este însă prin tradiţie cel mai activ lanţ de hiper­marketuri în ceea ce priveşte expan­siu­nea, cu 7-10 deschi­deri pe an. Kaufland, liderul comerţului local, are însă hi­permarketuri mai mici ca dimensiuni prin comparaţie cu celelalte lanţuri de pe segment.
 
În 2016 au mai deschis câte un magazin şi Lidl şi Mega Image. Alte opt reţele ar stat în aşteptare în primele două luni din an. În comerţul modern există circa 1.600 de magazine cu afaceri anuale de 8,5-9 mld. euro.
 
 
 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici