Românii aleg tot mai mult să cumpere online: Comerţul electronic a crescut cu aproape 25% în 2011

Volumul comerţului electronic cu plata online a înregistrat anul trecut o creştere de 24% faţă de anul anterior, ajungând la 158,9 milioane de euro, conform datelor furnizate de Romcard şi transmise de ePayment.

606 afișări
Imaginea articolului Românii aleg tot mai mult să cumpere online: Comerţul electronic a crescut cu aproape 25% în 2011

Românii aleg tot mai mult să cumpere online: Comerţul electronic a crescut cu aproape 25% în 2011 (Imagine: Ana Poenariu/Mediafax foto)

"Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vânzări fiind mai, iunie şi iulie, când tranzacţiile s-au ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar", se arată într-un comunicat al GECAD ePayment remis MEDIAFAX.

Potrivit companiei, creşterea realizată la nivelul anului 2011 a fost impulsionată de o serie de campanii şi promoţii desfăşurate de jucătorii din industrie.

"Creşterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează şi atrage tot mai mulţi cumpărători iar acest trend va continua şi în următorii ani. În 2011 însă, atât magazinele online, cât şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au implementat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de tip discount. (...). Împreună au încurajat plata online şi au susţinut creşterea industriei", a afirmat directorul general al explică ePayment, Cristian Herghelegiu.

Spre deosebire de alţi ani, când doar anumite domenii înregistrau evoluţii spectaculoase, în 2011 creşterea s-a manifestat în aproape toate segmentele.

"Dacă până de curând asistam la creşteri de 20-30-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achiziţiile online devin o obişnuinţă", a afirmat directorul general al Romcard, Marin Mitroi.

Astfel, în perioada analizată, creşteri mari s-au înregistrat la flori - 29,6%, jucării - 23,4%, cadouri -21,3% şi produse IT - 32%.

Totodată, Internetul se dovedeşte un canal foarte potrivit pentru organizaţiile non-profit, donaţiile online înregistrând un avans de aproape 26% în 2011 faţă de anul precedent.

Valoarea medie a coşului de cumpărături online a consemnat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, de la 58 euro în 2010 la 64 euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment.

Cele mai mari valori medii/tranzacţie au fost înregistrate în turism - 163 euro, software - 126 euro, segmentul IT&C - 114 euro şi cel al jucăriilor - 81 euro.

La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii în general mai ieftine cum ar fi cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 euro.

La nivelul întregului an 2011, cele mai ridicate tranzacţii au vizat bilete de avion - 9.700 euro, pachete turistice - 8.800 euro şi aplicaţii software - 6.000 euro. Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din România - 59,8%, dar şi din Italia - 14,7%, Spania - 5,8% sau Marea Britanie - 5%.

În ceea ce priveşte evoluţia industriei în 2012, reprezentanţii ePayment mizează pe avansul pieţei, provenit din intrarea unor noi jucători importanţi în industrie, continuarea procesului de adopţie a metodelor de plată online de către cumpărători, precum şi diversificarea metodelor de plată şi serviciilor oferite clienţilor magazinelor online.

"Dacă evoluţia volumului de cumpărături de produse mai scumpe precum cele IT, de exemplu, depinde într-o bună măsură de tendinţele macroeconomice naţionale sau chiar internaţionale, mă aştept ca alte segmente, precum cărţile, florile, jucăriile etc să îşi menţină ritmul de creştere pe măsură ce plata online câştigă popularitate", a spus Herghelegiu.

Potrivit şefului ePayment, dinamica pieţei va fi însă în mare parte influenţată de jucători noi din industrii diverse şi a căror intrare va atrage şi cumpărători noi, precum şi de inovaţiile dezvoltate de către jucători pentru cumpărătorii finali.

Pentru anul 2012, reprezentanţii companiei preconizează atât o creştere a numărului de companii cu activităţi în comerţ electronic, cât şi a volumelor tranzacţionate online până la o valoare de peste 200 milioane de euro.

ePayment este un furnizor de soluţii ecommerce integrate. Compania a fost preluată în 2010 de grupul internaţional PayU, deţinut de grupul media Naspers, al doilea jucator în domeniul ecommerce la nivel global.

Compania a început un proces de rebranding, iar viitoarea denumire este PayU România.

PayU desfăşoară operaţiuni de integrare plăţi online în Polonia, Cehia, România şi Ungaria.

Romcard este un procesator local de tranzacţii cu carduri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici