- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.02.2017, 06:00)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii la cumpărături: Grăbiţi, fără listă, într-un singur magazin, se încadrează în buget
Românilor le place cel mai mult, dintre est-europeni, să meargă la cumpărături, cu acest lucru fiind de acord 9 din 10 cumpărători, în timp ce în Cehia, Slovacia şi Austria, 7 din 10 consideră mersul la cumpărături plăcut, iar în Bulgaria doar jumătate dintre cumpărători afirmă acelaşi lucru.
351 afișări
Românii la cumpărături: Grăbiţi, fără listă, într-un singur magazin, se încadrează în buget (Imagine: Arhiva Foto Mediafax)
În acelaşi timp, în România cumpărătorii resimt mai mult presiunea timpului la cumpărături decât în alte ţări, relevă un studiu GfK. Austria şi Cehia sunt ţările în care acest sentiment este cel mai puţin perceput. Prin contrast cu acestea, în România, aproximativ 35% din cumpărători resimt această presiune atunci când fac achiziţiile zilnice. Acest lucru poate fi influenţat şi de o dezvoltare sub potenţial pentru comerţul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Cumpărătorii bulgari folosesc cel mai mult lista de cumpărături, aproape 7 din 10, în timp ce în România 5 din 10 cumpărători îşi organizează cumpărăturile cu ajutorul unei liste, dar numărul acestora scade de la un an la altul.
Cea mai mare parte dintre cumpărătorii români şi bulgari declară, de asemenea, că în achiziţiile de zi cu zi reuşesc să se încadreze în bugetul planificat. La polul opus, se află cumpărătorii din Cehia şi Austria.
La modul ideal, cumpărătorii români preferă să cumpere totul dintr-un singur magazin, dar căutarea unui preţ mai bun îi face sa viziteze mai multe magazine. Chiar daca majoritatea consumatorilor declară că le place să meargă la shopping în magazine care au totul sub un singur acoperiş, comportamentul lor de cumpărare şi luarea deciziilor sunt influenţate şi de preţ. În România, 72% dintre cumpărători sunt dispuşi să îşi facă achiziţiile din mai multe magazine dacă aceasta îi ajută să obţină un preţ mai mic sau oferte mai convenabile.
Studiul GfK „Panelul de gospodării” are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea continuă a consumului casnic din România, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional. Persoana intervievată din cadrul gospodăriei a fost cea responsabilă cu majoritatea cumpărăturilor pentru familie.
GfK oferă informaţii despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii, având peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă, în peste 100 de ţări.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe