Românii sunt loiali mărcilor de telecomunicaţii, auto şi haine şi mai puţin băncilor şi asigurărilor

Românii sunt loiali în cea mai mare măsură furnizorilor de servicii de telefonie mobilă şi internet (30%), în ordinea preferinţelor urmând automobilele, hainele, alimentele şi serviciile medicale, iar la polul opus, cu cel mai redus ataşament faţă de brand, se regăsesc creditele şi asigurările.

295 afișări
Imaginea articolului Românii sunt loiali mărcilor de telecomunicaţii, auto şi haine şi mai puţin băncilor şi asigurărilor

Românii sunt loiali mărcilor de telecomunicaţii, auto şi haine şi mai puţin băncilor şi asigurărilor (Imagine: Publimedia/Shuttestock)

"53% dintre respondenţi spun că sunt loiali faţă de brandul produselor analizate, iar 42% faţă de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii", potrivit studiului "Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali", lansat de EY România.

Deşi brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenţii spun că sunt influenţaţi cel mai mult de garanţia şi calitatea produsului/serviciului (32% în România, faţă de 27% la nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, faţă de 29% media globală).

"Atunci când se află în magazin, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele promoţionale (48%) şi disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistenţa la cumpărare şi termenii de livrare sunt de asemenea factori relevanţi (26% din respondenţi au afirmat că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele şi serviciile analizate", menţionează studiul.

Mediul online este cea mai utilizată sursă de informare de către consumatorii români în procesul de achiziţie a unui produs sau serviciu.

"În Romania 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, faţă de 6 din 10 la nivel global. Pe de altă parte, în România din 10 consumatori digitali, doar 6 se informează online, dar cumpără din magazin, 3 cumpără online după ce s-a informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adică este în principal interesat de caracteristicile tehnice şi de atitudinea socială şi etică a companiei producătoare a bunurilor/serviciilor pe care intenţionează să le achiziţioneze", arată EY.

Consumatorii români tineri se informează mai ales online în privinţa caracteristicilor, disponibilităţii şi preţului produselor şi serviciilor de care sunt interesaţi.

Majoritatea respondenţilor susţin că informaţia oferită de mediul online este folositoare sau foarte folositoare (61% pentru produse şi 52% pentru servicii). Se observă faptul că informaţiile din mediul online referitoare la servicii sunt considerate ca fiind mai puţin relevante decât cele despre produse.

În ceea ce priveşte preferinţele de plată pentru produsele şi serviciile achiziţionate, 62% dintre români preferă plata în numerar, peste consumatorii din Orientul Mijlociu (60%) şi mult peste media globală (39%). Consumatorii români preferă numerarul chiar mai mult decât consumatorii chinezi sau indieni, în timp ce media Europei de Est este de 51%.

Întrebaţi care sunt caracteristicile pentru care ar fi dispuşi să plătească în plus, românii au indicat disponibilitatea imediată, serviciile premium şi personalizate, dar şi produsele de lux (12%), produsele eco (9% dintre respondenţi) şi produsele româneşti (9%).

"La nivel global două treimi dintre consumatori sunt acum consumatori digitali, adică utilizează mediul online în procesul de cumpărare. În Romania procentul este acum de numai 41%, însă pe măsură ce generaţia Y accesează niveluri de venituri superioare, acest tip de consumatori va “prelua” şi piaţa locală. Mai mult, hypertasker-ii digitali, consideraţi cumpărătorii viitorului, sunt cei mai sofisticaţi şi mai exigenţi dintre cumpărătorii digitali. De aceea, producătorii şi furnizorii de servicii din România încep să acorde atenţie mediului online, ca parte a unei abordări integrate omnichannel, atât din punctul de vedere al prezentării ofertei lor, cât şi al promovării", a declarat Elena Badea, director de marketing al EY România.

Studiul a analizat percepţiile asupra întregii experienţe de cumpărare a unui număr de 310 consumatori români cu vârsta între 20 şi 35 de ani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici