SCANDALUL VOLKSWAGEN: "Schimbările din grup vor fi dureroase"

Noul director general al Volkswagen, Matthias Mueller, a avertizat marţi angajaţii că toate investiţiile planificate vor fi revizuite, iar schimbările din companie vor fi dureroase, acesta fiind primul semn că producătorul auto german ar putea desfiinţa locuri de muncă în urma scandalului emisiilor.

2784 afișări
Imaginea articolului SCANDALUL VOLKSWAGEN: "Schimbările din grup vor fi dureroase"

SCANDALUL VOLKSWAGEN: "Schimbările din grup vor fi dureroase" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Soluţiile tehnice ale problemelor sunt aproape. Cu toate acestea, consecinţele de afaceri şi financiare nu sunt încă clare", a spus Muller, potrivit unui comunicat publicat de Volkswagen, citat de Reuters.

Muller a precizat că toate investiţiile planificate vor fi revizuite.

"Investiţiile care nu sunt urgente, fie se va renunţa la ele fie vor fi amânate. Ne vom ajusta în consecinţă programul de eficientizare. Voi fi foarte deschis, toate acestea nu se vor întâmpla fără durere", a adăugat Muller.

Bernd Osterloh, şeful consiliului muncitorilor, a afirmat la rândul său, în faţa a peste 20.000 de angajaţi din Wolfsburg ai grupului, că VW trebuie să convingă pieţele financiare că este puternic.

El a cerut angajaţilor şi conducerii grupului să fie uniţi pentru a depăşi cea mai mare criză traversată de VW în istoria sa de 78 de ani.

În urma scandalului de manipulare a rezultatelor testelor de noxe ale automobilelor diesel prin intermediul unui software, capitalizarea de piaţă a VW a scăzut cu peste o treime, iar directorul general Martin Winterkorn şi-a dat demisia.

VW, cel mai mare producător auto european, a recunoscut că circa 11 milioane de automobile diesel ale grupului au fost dotate cu softul ilegal.

Potrivit unei scrisori trimise de grup Parlamentului german, opt milioane de vehicule diesel euro 5 înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii.

Scandalul nu a avut încă impact asupra locurilor de muncă din grupul VW, care are 60.000 de angajaţi la principala sa fabrică din Germania, dar va afecta profitul diviziei auto, precum şi bonusurile plătite salariaţilor, a spus Osterloh.

El a adăugat că şi bonusurile conducerii vor fi analizate, iar angajaţii nu vor plăti nota de plată a greşelilor făcute de un grup de directori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici