Se reiau lucrările la podul de la Grădiştea

Ministerul Transporturilor (MT) intenţionează să reia lucrările la un pod neterminat de cale ferată peste râul Argeş, în dreptul staţiei Grădiştea, pentru a redeschide circulaţia pe linia Bucureşti - Giurgiu, întreruptă în 2005 din cauza inundaţiilor care au afectat structura podului vechi.

661 afișări
Imaginea articolului Se reiau lucrările la podul de la Grădiştea

Se reiau lucrările la podul de la Grădiştea (Imagine din arhiva Mediafax Foto)

În prezent circulaţia feroviară se desfăşoară doar pe tronsonul Grădiştea-Giurgiu, iar vechiul pod de la kilometrul 23 a fost scos din funcţiune începând cu august 2005.

În aval de acest pod, la 35 de metri distanţă există un altul, vechi de 18 ani, care a fost realizat cu ocazia strămutării liniei pe un traseu nou ca urmare a lucrărilor de amenajare pentru navigaţie a canalului Bucureşti-Dunăre.

Pe noul pod infrastructura este realizată pentru linie dublă, însă este nefuncţional, deoarece nu este echipat şi nu este racordat la reţeaua de cale ferată, iar partea metalică este parţial afectată de coroziune.

Lucrările de modernizare vor fi realizate la noul pod pentru că vechiul pod are durata de viaţă depăşită şi nu ar putea asigura gabaritul de navigaţie.

Astfel vor fi executate lucrări, precum realizarea şi finalizarea terasamentelor aflate în diferite stadii de execuţie, racordarea traseului liniei noi la linia existentă, apărări de maluri în albia râului Argeş pe zona podului, reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii podului şi realizarea de viaducte noi, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, elaborat de Ministerul Transporturilor.

Totodată, actuala gară de la Grădiştea va fi demolată şi va fi amenajat un punct de oprire cu peron la kilometrul 25+175.

Proiectul va fi finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, dar şi din alte surse.

Pe tronsonul Vidra - Grădiştea în zona râului Argeş au fost efectuate, în perioada 1985-1987, lucrări de amenajare pentru navigaţie a canalului Bucureşti – Dunăre, pe râul Argeş, însă acestea au fost abandonate după 1989.

Linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu face parte din Coridorul de transport IX Pan european.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici