Şeful Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare: Majorarea avansului la creditele ipotecare a fost o mişcare publicitară

Majorarea avansului la credite ipotecare a fost o mişcare publicitară din partea băncilor, dar în perioada următoare avansurile vor reveni la un nivel echilibrat, care să permită consumatorilor să se împrumute, crede Alin Iacob, preşedintele Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare.

1842 afișări
Imaginea articolului Şeful Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare: Majorarea avansului la creditele ipotecare a fost o mişcare publicitară

Şeful Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare: Majorarea avansului la ipotecare a fost o mişcare publicitară

"Majorarea avansului a fost doar o mişcare publicitară, menită să creeze spaimă că nu se vor mai putea împrumuta, şi ea va dura puţin. Băncile trebuie să crediteze şi pen tru asta trebuie să ofere produse cu un avans care să poată fi acoperit de clienţi", a spus Alin Iacob.

În opinia lui, un factor care a dus la majorarea avansului a fost faptul că băncile creditau ipotecar aproape exclusiv prin Prima casă, cu avans de 5%.

"Dacă 90% din business merge pe Prima casă, pe restul de 10% îţi permiţi să vii să alarmezi consumatorii pentru că nu îţi afecta major afacerea".

TITLURILE ZILEI

Prin urmare, după ce plafonul pentru Prima casă a fost epuizat, a devenit clar că avansul la creditele ipotecare trebuie să revină la niveluri suportabile, care pot acomoda cererea cu oferta.

"Românii au printre cele mai mici salarii din UE totuşi. A fost o sperietoare mediatică şi acum lucrurile se întorc la normal", a explicat Iacob.

Potrivit acestuia, băncile locale ar trebui să preia modelul din Vest şi să ofere credite cu dobândă fixă pe perioade mai lungi, profitând de nivelul mic al Robor, dar în prezent sunt puţine oferte de acest tip pe piaţă. În medie, marjele la credite ipotecare sunt undeva la 3%, pe un trend de scădere faţă de acum un an.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici