- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.09.2014, 15:33)
- Raluca Ghinea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şeful Selgros: Retailerii cu suprafeţe mici de vânzare se vor extinde în mod alert în continuare
Retailerii cu suprafeţe mici de vânzare vor continua să-şi extindă reţeaua de unităţi "în mod alert", pe fondul unui grad scăzut de urbanizare, în timp ce aceia cu suprafeţe mari vor încetini ritmul de extindere, consideră Alexandru Vlad, şeful Selgros şi al patronatelor din comerţ.
286 afișări
Şeful Selgros: Retailerii cu suprafeţe mici de vânzare se vor extinde în mod alert în continuare (Imagine: Shutterstock)
"Suprafaţa mică de vânzare va continua să joace un rol foarte important pentru că nu există un grad foarte mare de urbanizare în Europa de Est, nu poţi să construieşti un hypermarket la Filiaşi (jud. Dolj - n.r.) şi nici la Văscăuţi (jud. Suceava - n.r.), îţi trebuie oraşe cu peste 200.000 de locuitori. Suprafaţa mică, hard discount-ul sunt abia la început, probabil ei îşi vor continua expansiunea în mod alert", a afirmat miercuri Vlad.
El a dat ca exemplu retailertul german Lidl, care are 3.300 de magazine în Germania, 570 în Polonia, 527 în Spania, 380 în Olanda, iar în România deţine 180 de unităţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
"Nu va ajunge niciodată în România la 3.300 de magazine, câte sunt în Germania, dar cu siguranţă expansiunea va avea loc la Lidl în mod alert, ca şi celelalte suprafeţe mici, care sunt abia la început. În Bulgaria au doar 68 de magazine", a spus Vlad.
În ceea ce priveşte suprafeţele mari, el apreciază că ritmul de creştere va fi mai lent, iar pentru suprafeţele medii mai există loc, "dar nu foarte mult".
Directorul executiv al Selgros a punctat că suprafaţa de vânzare este importantă pentru că răspunde unei nevoi.
"Dacă avem o suprafaţă mare de vânzare pe cap de locuitor înseamnă că avem consum mai mare pe cap de locuitor, altfel nu are niciun rost să construieşti suprafaţă de vânzare. În Slovenia, fiecare locuitor are un metru pătrat atribuit în suprafaţa de vânzare, faţă de ţările mai din Est, unde mai este loc de creştere. România se situează pe ultimul loc în Europa de Est din acest punct de vedere, alături de Bulgaria, cu 670 metri pătraţi la 1.000 de locuitori", a explicat Vlad.
Totodată, în timp ce comerţul tradiţional a scăzut foarte mult în Slovenia şi ţările mai avansate, cu o pondere de doar 5% în Slovenia, sub media Europei, în România reprezintă 50%, clasându-se pe ultimul loc în regiune, restul revenind comerţului modern.
Vlad apreciază că mărcile de produse îşi vor pierde "cu siguranţă" din importanţă, întrucât nu doar acestea creează încrederea consumatorului.
"Au apărut private label-urile (mărci proprii - n.r.) marilor lanţuri, dar au apărut şi alte mărci care încet-încet câştigă, la aceeaşi calitate şi un preţ mai bun, acestea vor lua locul marilor mărci care-şi vor pierde din importanţă treptat", spune şeful patronatelor din comerţ.
El a atras atenţia că, deşi "one stop shop-ul" (magazine unde clientul poate achiziţiona produse din orice categorie) va fi în continuare important, conceptul nu mai este suficient, aceste magazine având nevoie să adauge şi serviciile, pe lângă produse.
"Degeaba ai 100.000 de articole, dacă oferi doar 100.000 de articole s-ar putea să nu ajungă, va trebui să încerce să ofere şi servicii. Cei care oferă şi servicii şi produse vor trebui să mai ofere şi emoţie, pentru că dacă nu oferă produsele şi serviciile cu emoţie, s-ar putea să nu fie printre câştigătorii secolului al XXI-lea nici în Europa, nici în Europa Centrală şi de Est", a conchis Vlad.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 21:26
Numărul de investitori de la Bursa de Valori Bucureşti a crescut cu peste 50.000 în 2023
-
astăzi, 21:05
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 792. Zelenski avertizează că Rusia plănuieşte să perturbe summitul de pace de la Elveţia / SUA confirmă că au trimis rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina / Papa Francisc face apel la o pace ,,negociată" în Ucraina