Şova: Contractul pentru desemnarea constructorului Comarnic - Braşov ar putea fi semnat în august

CNADNR va începe miercuri negocierile pentru desemnarea câştigătorului contractului de construcţie şi operare a autostrăzii Comarnic - Braşov cu cei patru ofertanţi înscrişi pe listă, termenul pentru finalizarea acestora fiind luna august, a declarat pentru MEDIAFAX ministrul delegat Dan Şova.

392 afișări
Imaginea articolului Şova: Contractul pentru desemnarea constructorului Comarnic - Braşov ar putea fi semnat în august

Şova: Contractul pentru desemnarea constructorului Comarnic - Braşov ar putea fi semnat în august (Imagine: Gabriel Petrescu / MediafaxFoto)

Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.

Premierul Victor Ponta a anunţat, marţi, că a fost înştiinţat de către ministrul Şova că de miercuri încep negocierile pentru încheierea contractului de construcţie a autostrăzii Comarnic - Braşov.

Ponta a spus, totodată, că negocierile pentru centura Sud a Capitalei şi cele pentru autostrada Piteşti - Craiova sunt în fază avansată.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

CNADNR a primit la finele lunii martie candidaturi de la companii străine precum Strabag, Vinci, Aktor şi Astaldi sau româneşti, printre care Tehnostrade, Spedition UMB şi Euro Construct Trading'98, pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti şi operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a Autostrăzii Bucureşti-Piteşti.

Tot în luna martie, CNADNR a anunţat că vrea să contracteze prin concesiune construcţia şi operarea tronsonului Craiova - Piteşti, proiect estimat la 9 miliarde de lei, cu TVA (2 miliarde de euro), care va fi realizat ca drum expres sau autostradă, termenul limită pentru depunerea candidaturilor fiind miercuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici