Studiu: Majoritatea firmelor din România vor reduce costurile şi în acest an şi vor căuta alianţe strategice

Aproape jumătate dintre managerii companiilor din România cred că vor avea afaceri în urcare în acest an, însă majoritatea vor continua programele de reducere a costurilor şi vor căuta parteneriate şi alianţe strategice, potrivit unui studiu al PwC.

303 afișări
Imaginea articolului Studiu: Majoritatea firmelor din România vor reduce costurile şi în acest an şi vor căuta alianţe strategice

Studiu: Majoritatea firmelor din România vor reduce costurile şi în acest an şi vor căuta alianţe strategice (Imagine: Shutterstock)

Aproape jumătate dintre managerii companiilor din România cred că vor avea afaceri în urcare în acest an, însă majoritatea vor continua programele de reducere a costurilor şi vor căuta parteneriate şi alianţe strategice, potrivit unui studiu al PwC.

Directorii de companii din România sunt optimişti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 42% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în capacitatea companiilor lor de a obţine venituri în creştere în următoarele 12 luni. Totodată, 15% dintre managerii intervievaţi nu sunt încrezători că vor avea afaceri în creştere în acest an.

Rezultatele studiului Global CEO Survey pentru România arată, în schimb, că pe termen mediu şi lung perspectivele de creştere economică din România par foarte atrăgătoare pentru manageri, 60% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în potenţialul companiilor lor de majorare a veniturilor în următorii trei ani.

În ceea ce priveşte identificarea surselor potenţiale de creştere, 33% dintre directorii din România au declarat că principala oportunitate este creşterea organică pe piaţa locală, pe poziţia secundă fiind indicată lansarea de noi produse sau servicii (29%). De asemenea, 18% au identificat ca sursă de creştere fuziunile şi achiziţiile, parteneriatele şi alianţele strategice.

Raportul relevă că principala ameninţare pentru companiile pe care le conduc este, în opinia a 88% dintre manageri, nesiguranţa şi volatilitatea creşterii economice, urmată imediat de modul în care guvernul reacţionează la deficitul bugetar şi la nivelul de îndatorare (84%) şi de volatilitatea cursului de schimb (82%). Corupţia şi mita, dar şi creşterea fiscalităţii şi evoluţia inflaţiei, afectează negativ dezvoltarea afacerilor.

Managerii consideră că principalele măsuri pe care trebuie să le ia imediat autorităţile ar trebui să vizeze îmbunătăţirea infrastructurii (82%), asigurarea stabilităţii sectorului financiar (67%), formarea unei forţe de muncă calificată (44%) şi reducerea sărăciei şi inegalităţilor sociale (33%).

În acelaşi timp, un top al principalelor trei priorităţi de investiţii pe care companiile le au în vedere pentru acest an este format, în ordine, din îmbunătăţirea serviciilor pentru clienţi (55%), creşterea bazei de clienţi (52%) şi îmbunătăţirea eficienţei operaţionale (42%).

Companiile se vor concentra în acest an în special pe menţinerea şi creşterea numărului de clienţi (25%), pe strategia de gestionare a talentelor din companie (22%), dar şi pe atragerea de parteneri în afacerile care le conduc (20%).

Raportul mai relevă că, drept răspuns la recesiune, 96% dintre directorii de companii din România au implementat în ultimele 12 luni un plan de reducere a costurilor. În plus, 36% dintre respondenţi au recurs la externalizarea anumitor procese, iar 31% au intrat în parteneriate sau alianţe strategice.

Activităţile de reducere a costurilor vor fi adoptate şi în următoarele 12 luni, 85% dintre directorii de companii din România declarând că vor recurge la această măsură, iar 44% că vor stabili parteneriate şi alianţe strategice. Totodată, 35% dintre manageri spun că în acest an vor finaliza tranzacţii de fuziuni şi achiziţii pe piaţa locală.

În ceea ce priveşte revenirea economiei globale în următoarele 12 luni, 38% din managerii din România nu cred într-o evoluţie pozitivă, în timp ce 47% văd o menţinere a situaţiei actuale şi 18% o îmbunătăţire.

PwC asigură servicii de audit financiar, consultanţă fiscală şi pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici