- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.05.2018, 16:21)
- Bianca Ciocotisan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Puterea de cumpărare a românilor a crescut cel mai mult din Europa în 2017
Puterea de cumpărare a românilor a avut în 2017 cea mai mare rată de creştere din Europa, însă s-a menţinut - ca valoare nominală - la unul dintre cele mai joase niveluri, fiind de 4.556 de euro faţă de media europeană de 16.436 de euro, arată un studiu publicat joi de compania de cercetare GfK.
1945 afișări
Studiu: Puterea de cumpărare a românilor a crescut cel mai mult din Europa în 2017
„În 2017, fiecare cetăţean din ţărie UE analizate, a avut o putere medie de cumpărare de 16.436 de euro. Aceasta echivalează cu o creştere nominală de 1,9% faţă de anul precedent. România (+7,8%) a înregistrat cel mai mare avans în ceea ce priveşte puterea de cumpărare. Puterea scăzută de cumpărare pe cap de locuitor în cazul românilor (4.556 euro) demonstrează persistenţa decalajului mare între ţările Europei în ceea ce priveşte bunăstarea populaţiei”, arată autorii studiului
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Puterea de cumpărare măsurată de GfK corespunde cu venitul net disponibil al populaţiei, inclusiv subvenţiile guvernamentale - pensii, ajutor de şomaj şi alocaţii pentru copii, iar populaţia îşi foloseşte puterea de cumpărare pentru acoperirea cheltuielilor pentru alimentaţie, întreţinere, servicii, vacanţe, asigurări, pensii private şi achiziţii din zona de retail.
„Chiar dacă este în creştere, puterea de cumpărare în România se află printre cele mai mici din Europa. Situaţia este asemănătoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Herţegovina, Macedonia şi, parţial, Turcia. Regiunile ţării unde puterea de cumpărare este mai ridicată faţă restul ţării sunt: Bucureşti şi judeţele Cluj, Timiş, Alba, Sibiu, Braşov, Prahova, Argeş şi Constanţa. Judeţele care au înregistrat un mic salt faţă de anul trecut şi au ajuns la nivelul judeţelor de mai sus în privinţa puterii de cumpărare sunt Arad, Hunedoara şi Mureş”, arată documentul.
Ţările din Uniunea Europeană au înregistrat în 2017 o creştere a cifrei de afaceri în retail de +1,8%. Datorită efectelor cursului de schimb valutar, Marea Britanie a suferit o scădere a cifrei de afaceri de -4,2% în euro.
„Cehia (+9,8%) şi România (+9,3%) se numără printre statele campioane, cu rate de creştere de aproape două cifre şi inflaţie moderată. Graţie creşterii continue a veniturilor, ţările din estul Europei aflate în top în anii precedenţi, au condus din nou plutonul în acest an. GfK se aşteaptă la rate de creştere robuste şi în 2018 pentru România (+7,5%), Estonia (+6,8%), Cehia (+6,5%), Bulgaria (+5,3%) şi Ungaria (+6%) şi o creştere de 2,1% a afacerilor din retail în 2018, cu o rată uşor încetinită faţă de anul anterior”, spun iniţiatorii studiului.
Ponderea cheltuielilor populaţiei în retail variază puternic în Europa: de la doar un sfert, până la aproape 50%, media statelor UE fiind de 30,5% în 2017, iar în cazul României cota a fost de 31,6%.
„Cu o rată a inflaţiei de 1,7% în 2017, naţiunile UE s-au apropiat încă o dată de prognoza Băncii Centrale Europene (BCE), care a anunţat ţinta de +2% pentru preţurile de consum. Consumatorii au fost nevoiţi să scoată mai mulţi bani din buzunare pentru aceleaşi produse în multe ţări din Europa de Est care s-au luptat cu deflaţia în anii precedenţi. GfK preconizează o creştere a preţurilor la nivelul UE de 1,9%”, se menţionează în raport.
România a avut o inflaţie de 1,2% în 2017, sub media europeană, iar estimările pentru 2018 însă arată o rată a inflaţiei de 4,1% pentru anul curent, cel mai mare nivel prognozat în UE.
GfK a derulat o analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluţii şi prognoze pentru 2018. Indicatorii de piaţă evaluaţi de GfK pentru cele 32 de ţări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale, inflaţia şi profitabilitatea spaţiilor comerciale. De asemenea, GfK oferă o prognoză asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spaţiile comerciale pentru 2018”, arată comunicatul.
GfK menţionează că anticipează o creştere a cifrei de afaceri în 2018 de +2,1% pentru retailul din statele UE, dar situaţia pentru fiecare ţară în parte variază. În timp ce creşterea valorii este de aşteptat pentru ţări precum Franţa, Spania şi Ungaria, situaţia pentru ţările cu rate scăzute de creştere va fi mai puţin favorabilă din cauza inflaţiei în creştere.
„Economia europeană se confruntă cu schimbări majore din cauza Brexit-ului, în plus faţă de diverse provocări economice şi politice. Incertitudinea cu privire la viitoarele condiţii comerciale cu SUA ridică probleme cu privire la impactul potenţial asupra exporturilor europene. Ca şi în anii precedenţi, soluţiile GfK de geomarketing explorează situaţia actuală şi o anticipează pe cea viitoare pentru piaţa de retail din Europa”, menţionează raportul.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Pirelli face noi angajări la fabrica din Slatina: 50 de persoane, recrutate în fiecare lună. Carte sunt posturile disponibile
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe