Studiu: Românii vor electronice smart, dar nu au bani să le cumpere

  • 77% dintre români declară că sunt dispuşi să aleagă electrocasnice smart, însă preţurile ridicate îi împiedică să le cumpere, se arată în studiul Reveal Marketing Research despre comportamentul de achiziţie al românilor, privind categoria electrocasnicelor.
  • Potrivit Reveal Marketing Research, 79% dintre români afirmă că preţul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanţa se află pe locul al doilea ca importanţă, fiind menţionată de către 61% dintre respondenţi.
224 afișări
Imaginea articolului Studiu: Românii vor electronice smart, dar nu au bani să le cumpere

Studiu: Românii vor electronice smart, dar nu au bani ca să le cumpere

Studiul a arătat că 77% dintre români ar cumpăra electrocasnice smart, însă preţurile ridicate sunt o barieră în decizia de cumpărare. Majoritatea consumatorilor (79%) aleg electrocasnice în funcţie de preţ, în timp ce performanţa este pe locul al doilea ca importanţă. În schimb, românii sunt dispuşi să aleagă branduri premium pentru electrocasnice precum maşina de spălat rufe, TV sau espressorul de cafea.

Deşi peste jumătate dintre români declară că aleg în funcţie de performanţă, doar 19% spun că ar achiziţiona brandurile mai scumpe şi consideră că merită să investească în calitatea ridicată a produselor. Maşina de spălat (rufe) (32%), televizorul (33%) şi espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondenţii ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru a se bucura de o calitate mai bună.

Mai mult de jumătate dintre români (53%) declară că ar alege branduri cu preţuri de mijloc, considerând că este important să găsească un echilibru între preţ şi calitate. Consumatorii caută astfel de mărci, în special pentru produse precum: aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%). Această tendinţă se reflectă şi în criteriile cele mai relevante în decizia de cumpărare a românilor.

Doar 15% dintre respondenţi declară că ar opta pentru mărci mai ieftine şi nu consideră că merită să investeşti foarte mult în aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care românii ar sacrifica o calitate ridicată pentru a putea plăti un preţ mai mic.

Pe lângă preţ şi performanţă, în decizia de achiziţie contează şi consumul de energie a electrocasnicelor, aspect menţionat de către 50% dintre români. Tocmai de aceea, cei mai mulţi dintre consumatori (77%) declară chiar că ar fi dispuşi să investească în electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-şi reduce costurile de energie electrică. 48% dintre respondenţi sunt de părere că aceste dispozitive sunt mai eficiente decât cele convenţionale.

Cu toate acestea, ceea ce i-ar opri pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi preţul ridicat al acestora, motiv menţionat de către 78%. Doar 12% dintre români consideră că nu sunt utile, iar un procent de doar 10% este de părere ca sunt greu de folosit.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici