Studiu: Vânzările de bunuri au crescut la debutul stării de urgenţă cu 80%. Acum apar îngrijorările

  • Vânzările de bunuri de larg consum au avut o creştere spectaculoasă, de 80%, în săptămâna în care s-a anunţat intrarea în starea de urgenţă
  • Apar însă apar primele semne de presiune financiară, care vor duce la schimbarea obiceiurilor de consum
1071 afișări
Imaginea articolului Studiu: Vânzările de bunuri au crescut la debutul stării de urgenţă cu 80%. Acum apar îngrijorările

Studiu: Vânzările de bunuri au crescut la debutul stării de urgenţă cu 80%. Acum apar îngrijorările

Vânzările de bunuri de larg consum au avut o creştere spectaculoasă, de 80%, în săptămâna în care s-a anunţat intrarea în starea de urgenţă, dar în prezent apar primele semne de presiune financiară, care vor duce la schimbarea obiceiurilor de consum, arată Nielsen.
 
Nielsen Global Connect, compania de măsurare şi analiză de date, a prezentat un model nou despre cum vor ieşi companiile din acest context de pandemie. COVID-19 a adus economiile într-o stare de şoc, iar pentru a putea merge mai departe, toate sistemele vor trebui repornite.
 
„Reboot system” a fost tema principala a webinarului organizat recent pe această tema de către Nielsen România. În cadrul noului raport, Nielsen identifica trei scenarii corespunzând celor trei orizonturi temporale: Revenire, Repornire sau Reinventare.
 
Analiza din spatele acestui nou model ia în considerare condiţii macro-economice globale precum şomajul, planuri de salvare din partea băncilor şi rată dobânzilor, împreună cu preferinţele de cumpărare ale consumatorilor generate de răspunsul guvernelor la sănătate şi managementul bolii, toate aceste aspecte corelându-se astfel cu vânzările prevăzute în FMCG.
 
„Impactul acestei pandemii va fi profund şi mult mai extins decât orice altceva am văzut în vieţile noastre. De asemenea şi ritmul acestei schimbări este extraordinar. În acest moment lumea se recalibrează la nivel fundamental. Obiceiurile consumatorului se schimbă rapid şi înţelegerea schimbărilor, în contextul acestor scenarii, va fi critică pentru modul în care afacerile vor prioritiza propria recalibrare pentru a întâmpina circumstanţele schimbate din cauza COVID-19”, a spus Scott McKenzie, Nielsen Global Intelligence Leader.
 
Fiecare dintre aceste orizonturi temporale va determina ce, unde şi cum vor face consumatorii achiziţii de produse esenţiale precum alimente şi alte bunuri de larg consum, dar mergând progresiv şi către produse neesenţiale. Acestea vor depinde de mai mulţi factori precum nevoile consumatorului „casnic”, punctele de interacţiune limitate, preferinţă pentru online versus proximitatea fizică din magazine, orientarea către branduri sau produse locale şi schimbarea situaţiei financiare cu impact în portofelul consumatorului.
 
După primul caz de COVID-19 înregistrat în România, consumul bunurilor de larg consum în comerţul modern ajungea la +30% faţă de perioada simlara a anului trecut, dar vânzările au avut o creştere spectaculoasă, de +80%, în săptămâna în care s-a anunţat intrarea în starea de urgenţă.
 
Ulterior, vânzările din luna aprilie au înregistrat valori relativ similare celor de anul trecut. O analiză suplimentară realizată de echipa Nielsen Global Intelligence a arătat că tehnologia joacă un rol esenţial în conturarea unei pieţe mai inteligente atunci când vine vorba de viitorul retail-ului FMCG. În concordanţă cu rezultatele studiului “Nielsen Survey on Coronavirus” (Feb 24-29, 2020), o vastă majoritate (93%) a consumatorilor sunt dispuşi să îmbrăţişeze tehnologia mobilă 5G iar 60% din consumatori sunt dispuşi să utilizeze inteligenţă artificială sau realitatea virtuală pentru a accesa produsele.
 
În multe pieţe adoptarea cumpărăturilor online a fost deja accelerată de COVID-19. În România, Nielsen ia pulsul consumatorilor urbani o dată la două săptămâni, pentru a surprinde schimbările în atitudini şi în comportamentul de cumpărare pe parcursul acestei perioade. Rezultatele înregistrate în aprilie deja arată primele semne de presiune financiară, 39% dintre consumatori declarând că veniturile personale au scăzut sau vor scădea în viitorul apropiat, în timp ce alţi 39% declara acelaşi lucru pentru unul din membrii gospodăriei.
 
Acelaşi studiu ne semnalează modificări deja vizibile în comportamentul consumatorilor români: creşterea dimensiunii coşului de cumpărături, preferinţă pentru ambalajele de mari dimensiuni sau abandonarea mărcilor preferate în favoarea unor produse mai ieftine. De asemenea, din ce în ce mai mulţi români evita plata cu cash şi optează pentru variantele digitale, din dorinţa de a limita contactul, respectiv posibilităţile de contaminare cu coronavirus:
 
„Este nevoie că retailerii şi brandurile să examineze urgent gama de produse pe care o oferă şi dinamică de preţ în cadrul a două cazuri extreme de cumpărare. La un capăt al spectrului, consumatorii vor reduce cheltuielile din cauza şomajului, disponibilizărilor sau a altor provocări legate de COVID-19, în timp ce la celălalt capăt vor există consumatori a căror putere de cumpărare va rămâne neschimbată. În consecinţă, coşurile de cumpărături din FMCG vor trece prin reajustari rapide, cu recalibrări continue în cadrul inevitabilului context de recesiune. De asemenea consumatorii vor îmbrăţişa mai rapid noile tehnologii de cumpărare precum realitatea virtuală sau augumentata, ceea ce va creşte nevoia de a înţelegere a dinamicii cererii la nivelul tuturor canalelor,” a adăugat McKenzie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici