- Home
- Economic
- SUCEAVA, (05.11.2013, 15:47)
- Tibi Bujdei
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş va fi revizuit tehnic şi valoric
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş va fi revizuit tehnic şi valoric întrucât studiul iniţial prevede o lucrare de o complexitate deosebită şi cu un cost de execuţie substanţial, se arată într-un răspuns dat de ministrul Transporturilor deputatului de Suceava Ovidiu Iane.
15854 afișări
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş va fi revizuit tehnic şi valoric (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
Ovidiu Iane (PSD) a adresat ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, o întrebare privind intenţiile ministerului în legătură cu construcţia tronsonului de autostradă Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş, susţinând că pentru dezvoltarea zonei este nevoie de o infrastructură de conectare care să facă din Moldova o regiune perfect adaptată şi legată de restul ţării.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vor să apere România, dar nu prea au cu ce. MApN anunță rezultate dezastruoase la proba sportivă în rândul candidaților la postul de „soldați profesioniști”
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
În răspunsul primit de Iane, cu număr de înregistrare din 21 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a precizat că, în urma negocierilor cu Comisia Europeană, sectorul Târgu Mureş - Iaşi a fost inclus în structura TEN-T centrală.
Ministrul a mai spus că tronsonul Câmpia Turzii - Târgu Mureş a fost cuprins ca şi secţiune în cadrul Autostrăzii Transilvania, având o lungime de 55,2 kilometri cu un cost mediu de realizare de zece milioane de euro pe kilometru.
"Tronsonul Târgu Mureş - Iaşi vizează lucrări de o complexitate sporită cuprinzând aproximativ 300 de poduri şi viaducte şi 43 de tuneluri de diferite mărimi. Acest lucru a atras după sine (la nivelul studiului de fezabilitate) un cost de execuţie substanţial fapt pentru care, la momentul actual, se are în vedere revizuirea acestuia atât din punct de vedere tehnic cât şi valoric", se arată în răspunsul semnat de ministrul Ramona Mănescu.
Ea a precizat că pentru optimizarea costurilor de realizare a acestui tronson se are în vedere împărţirea lui pe subsectoare şi totodată, având în vedere revizuirea studiului de fezabilitate, se analizează posibila includere a subsectoarelor cu complexitate deosebită în cadrul proiectelor cu finanţare europeană.
Mănescu afirma, la sfârşitul lunii septembrie, că proiectul autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, alocat fostului ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, va fi transmis Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură după divizarea CNADNR.
Şapte parlamentari PNL din Iaşi, între care şi fostul ministru al Transporturilor, au semnat recent un memoriu iniţiat de deputatul PDL Petru Movilă, prin care acesta solicită premierului Victor Ponta includerea proiectului autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş pe lista de priorităţi a Guvernului, pentru perioada 2014-2020.
În martie 2013, ministrul de atunci al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat în legătură cu această autostradă: "Studiul de fezabilitate făcut de precedesorii mei la acest minister arată un cost de nouă miliarde euro pentru această autostradă. Acest cost este mai mare decât întreg programul sectorial de transport pentru 2014-2020".
Autostrada Iaşi - Târgu Mureş ar urma să aibă aproape 300 de kilometri şi va străbate patru judeţe, respectiv Iaşi, Neamţ, Harghita şi Mureş.
Citește pe alephnews.ro: Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De la Floreasca, l-au internat la Obregia. Mititelu Jr., mutat la 'Spitalul 9'! Ce au constatat medicii + câte zile îl vor ține la psihiatrie
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe