Tăriceanu renunţă la afacerea Citroën. Se concentrează pe Ford şi Harley Davidson

Călin Popescu-Tăriceanu a renunţat complet la vânzările mărcii Citroën, la aproape 20 de ani de când a adus în România brandul francez, marcă prin fostul premier a ajuns în prim-planul industriei auto româneşti.

113 afișări
Imaginea articolului Tăriceanu renunţă la afacerea Citroën. Se concentrează pe Ford şi Harley Davidson

Tăriceanu renunţă la afacerea Citroën. Se concentrează pe Ford şi Harley Davidson (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

"Activitatea Automotive Trading Services în ceea ce priveşte marca Citroën va continua în Băneasa doar pentru service, nu şi vânzarea de maşini. Angajaţii de la showroomul Citroën din Pipera vor fi mutaţi la centrul din Băneasa", a declarat Bogdan Bucurescu, directorul general al Automotive Trading Services (ATS), scrie Ziarul Financiar.

Compania deţinută în proporţie de 85% de fostul premier şi 15% de Bogdan Bucurescu, directorul companiei, este în continuare dealer al mărcii Ford şi importator al motocicletelor Harley Davidson.

ATS este primul jucător din auto care renunţă complet la o marcă, după ce în 2007 s-a transformat din importator în dealer prin preluarea directă a activităţii de importator de Citroën România, iar acum a renunţat şi la activitatea de vânzări păstrând-o doar pe cea de service.

Călin Popescu-Tăriceanu nu a putut fi contactat pentru declaraţii până la închiderea ediţiei ZF.

Cele mai bune rezultate pentru ATS au fost înregistrate în 2006, atunci când compania a rulat aproape 55 mil. euro şi a înregistrat un profit net de aproape 3 mil. euro, an în care ca importator compania a vândut peste 3.500 de maşini.

Cele mai mari exituri din auto din ultimii ani au fost cele ale lui Ion Ţiriac, care anul trecut a predat activitatea de import a mărcii Ford către divizia de importuri a Ford România, companie care deţine uzina auto de la Craiova, iar la finele lui 2009 a vândut către Daimler AG pachetul de 49% din acţiunile deţinute la Mercedes-Benz România.

În ambele cazuri însă, Ţiriac a rămas dealer al celor două mărci prin intermediul reţelei de retail ŢiriacAuto.

Compania ATS, deţinută în proporţie de 85% de Călin Popescu-Tăriceanu şi 15% de Bogdan Bucurescu, directorul general al companiei, a devenit de la 1 august anul trecut şi dealer Ford, prin
transformarea centrului auto din Băneasa într-unul din cele mai mari dealershipuri Ford la nivel naţional.

În aceeaşi locaţie de pe DN1 Călin Popescu-Tăriceanu a investit aproape un milion de euro în amenajarea unui showroom al mărcii de motociclete Harley Davidson, brand importat oficial de ATS. Sub mandatul său de premier, Ford Europa a preluat pachetul majoritar al acţiunilor de la Automobile Craiova, companie care acum a devenit Ford România.

Dealerul Citroën din b-dul Barbu Văcărescu al ATS funcţiona într-un spaţiu închiriat. Compania nu avea semnat un contract de dealer cu Citroën România, ci funcţiona ca un agent de vânzări al dealerului mărcii franceze din Braşov.

Tăriceanu este unul dintre oamenii de afaceri care au pus bazele pieţei auto româneşti în prima parte a anilor '90, fiind membru fondator al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile a cărei preşedinţie a deţinut-o între 1994-1997 şi 2001-2003.

În acelaşi timp, înfiinţată în 1993, ATS a fost printre primii importatori oficiali din România după 1989, alături de Romcar şi Autorom, foştii importatori Ford şi Mercedes-Benz parte a Ţiriac Holdings.

Automotive Trading Services a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 15,7 mil. euro şi un profit brut de 53.000 de euro, potrivit datelor publicate pe Registrul Comerţului.

În 2008 businessul ATS a atins un nivel de 20 mil. euro şi un profit brut de aproape 1 milion de euro.

În prezent reţeaua Citroën din Capitală este alcătuită din două centre ale dealerului S.D. Prestige Impex, unul în partea de sud a Bucureştiului şi unul în partea de nord, în Pipera.

În acelaşi timp, reţeaua Ford din Capitală este alcătuită din cinci centre ale Romcar Motors (Ion Ţiriac), Business Develop ment Team (Ştefan Simion), două ale Colina Motors (Marius Piţigoi), Neste Automotive şi ATS (Călin Popescu-Tăriceanu).

Reţeaua Citroën s-a extins în a doua parte a anului trecut cu două noi investiţii pe piaţa locală, una la Constanţa, realizată de Grupul Rădăcini, care mai deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Suzuki, Mazda şi Cadillac, şi una în partea de nord a Capitalei prin dealerul SD Prestige în urma unei investiţii de 200.000 de euro în amenajarea unui showroom. Cel mai nou intrat în reţeaua Citroën este compania ŢiriacAuto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings, care a inaugurat un showroom al mărcii în Bacău.

În primele două luni ale acestui an vânzările Citroën pe piaţa locală au înregistrat o creştere de peste 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 242 de autovehicule, creşterea fiind determinată în primul rând de o apreciere de aproape 400% a vânzărilor de utilitare, în timp ce pe segmentul turismelor vânzările au continuat să scadă cu 24%, la 107 unităţi.

În acelaşi timp, Ford a comercializat în acelaşi interval peste 600 de unităţi, în scădere cu aproximativ 40%, potrivit statisticilor APIA.

În ceea ce priveşte vânzările în Capitală, Citroën a vândut în primele două luni 38 de autoturisme dintr-un total de 107, în timp ce Ford a comercializat aproape 240 dintr-un total de 517.

Automotive Trading Services a mai închis la începutul lunii septembrie showroomul de motociclete Harley-Davidson din Constanţa, potrivit datelor de pe Monitorul Oficial.

Showroomul Harley-Davidson din Constanţa de 150 mp, amplasat în zona centrală a oraşului, a fost inaugurat în primăvara acestui an, iar în cadrul acestuia se comercializau atât motociclete, cât şi echipamente de protecţie, vestimentaţie şi lifestyle.

ATS a vândut anul trecut aproximativ 50 de motociclete Harley-Davidson, în creştere cu aproape 25% faţă de anul anterior.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici