- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.02.2016, 13:23)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
TELEFONIA MOBILĂ, cel mai reclamat serviciu în 2015. Românii nu sunt mulţumiţi de relaţia contractuală cu furnizorii
Aproape jumătate dintre reclamaţiile primite în 2015 de ANCOM au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în creştere cu 5% faţă de 2014, principala nemulţumire fiind relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice.
5384 afișări
TELEFONIA MOBILĂ, cel mai reclamat serviciu în 2015. Românii nu sunt mulţumiţi de relaţia contractuală cu furnizorii (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)
La jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament şi servicii pre-pay), potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
ANCOM a primit şi a soluţionat anul trecut peste 2.000 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii din România, cu 19% mai mult faţă de anul 2014. Cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) şi Telekom Romania Communications (10%).
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 11:43
-
astăzi, 11:05
-
astăzi, 10:37
-
astăzi, 07:00
-
astăzi, 10:06
• Acord de cooperare în domeniul apărării, semnat de România şi Coreea de Sud
-
astăzi, 09:35
-
astăzi, 10:30
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 790. Ucraina şi SUA au ,,finalizat” acordurile pentru rachetele cu rază lungă de acţiune / Atacuri asupra Kievului din timpul nopţii, respinse / Marea Britanie va propune un ajutor militar majorat pentru Ucraina
-
astăzi, 07:47
-
ieri, 22:13
• Blinken: Sunt crime împotriva umanităţii în provincia Xinjiang
-
ieri, 21:43
• Acuzaţia de la procesul lui Trump: a orchestrat un plan pentru a manipula alegerile din 2016
-
ieri, 21:27
• UE ameninţă că va opri de joi funcţiile TikTok Lite: riscuri pentru sănătatea mintală a copiilor
-
ieri, 14:56
• Purtătorul de cuvânt al PSD, despre candidatura lui Cîrstoiu: Decizia îi aparţine
-
ieri, 13:17
• Cum va fi vremea în minivacanţa de Paşte. Prognoza meteo pe două săptămâni
-
-
ieri, 14:30
"Dintre toate categoriile de servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) şi serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) şi Telekom Romania Communications (10%)", se arată într-un comunicat al ANCOM.
Citeşte şi: Consiliul Concurenţei: Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă stagnează de doi ani, dar traficul de voce creşte
Citeşte şi: Utilizarea în comun a reţelelor de telefonie mobilă, reglementată de Consiliul Concurenţei
Principala nemulţumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost şi în 2015 relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, 40% din totalul reclamaţiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia.
"Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea şi încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar şi faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamaţiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor. De exemplu, în urma primirii unor reclamaţii privind tarifele aplicate serviciilor de telefonie mobilă, ANCOM a constatat că în contractele încheiate cu respectivii utilizatori nu sunt disponibile informaţii clare privind modalitatea de consum şi tarifare a minutelor internaţionale incluse în abonamente în cazul planurilor tarifare dedicate apelurilor internaţionale, iar investigaţia Autorităţii a condus la modificarea contractului standard utilizat de mai mulţi operatori de telefonie mobilă prin includerea unor informaţii complete despre reţelele la apelarea cărora pot fi utilizate minutele gratuite sau în care beneficiază de tarifele preferenţiale sau, după caz, indicarea reţelelor a căror apelare nu consumă din minutele internaţionale incluse", se arată în comunicatul ANCOM.
Calitatea serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM pe fondul creşterii exigenţei utilizatorilor, sesizările primite de autoritate în anul 2015 pe această temă fiind de peste 2,5 ori mai numeroase decât cele primite în anul 2014 şi reprezentând 35% din totalul reclamaţiilor înregistrate la ANCOM. Alte probleme semnalate de utilizatori anul trecut se referă la neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamaţiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice (6%).
"ANCOM poate interveni direct numai în situaţiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia specifică din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale. Reclamaţiile privind nerespectarea condiţiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice către ANPC – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, instituţia care poate interveni în astfel de situaţii. Utilizatorii persoane juridice care consideră că nu sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanţei de judecată", mai spun oficialii ANCOM.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Timpul trece, suferința rămâne. Anxietatea pe care o simțiți ar putea fi „doliu pandemic”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Primele & singurele imagini cu Mititelu Jr., după ce s-a intoxicat cu medicamente! E bine, mersi!
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe