Toyota este cel mai mare constructor auto după vânzări pentru cel de-al treilea an consecutiv

Toyota a păstrat în 2010 titlul de cel mai mare constructor auto din lume după vânzări pentru cel de-al treilea an consecutiv, în pofida campaniilor controversate de rechemare şi a condiţiilor dificile de pe piaţa americană.

20 afișări
Imaginea articolului Toyota este cel mai mare constructor auto după vânzări pentru cel de-al treilea an consecutiv

Toyota este cel mai mare constructor auto după vânzări pentru cel de-al treilea an consecutiv (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările totale de autovehicule Toyota au crescut la nivel mondial cu 8% anul trecut, la 8,418 milioane de unităţi, potrivit unui comunicat al grupului japonez, preluat de Bloomberg.

Creşterea se datorează revenirii pieţei auto globale, care a amortizat impactul negativ al vânzărilor slabe din Statele Unite.

Pe lângă marca omonimă, Toyota mai deţine brandul de lux Lexus, iar la vânzări contribuie şi livrările efectuate de companiile afiliate Daihatsu şi Hino Motors.

Vânzările Toyota în Statele Unite au scăzut anul trecut cu 0,4%, la 1,76 milioane de autovehicule, reputaţia companiei fiind încă afectată de campaniile uriaşe de rechemări pentru verificarea şi remedierea defectelor de accelerare neintenţionată.

Poziţia a doua la nivel mondial este ocupată de concernul american General Motors, care a anunţat într-un comunicat o creştere de 12% a vânzărilor în 2010, la 8,39 milioane de unităţi.

Vânzările Toyota în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut cu 19% anul trecut, performanţă depăşită însă de GM, care a obţinut un avans de 29%.

Volkswagen, al treilea mare constructor auto la nivel mondial, a înregistrat anul trecut o creştere de 14% a vânzărilor de autoturisme, la 7,14 milioane de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici