Toyota vrea să construiască un succesor al bolidului Lexus LFA de 552 de cai putere

Toyota Motor vrea să construiască un succesor al bolidului Lexus LFA, de 552 de cai putere şi un preţ 375.000 de dolari, scos din fabricaţie în 2012 după producţia a 500 de unităţi în doi ani, a declarat vicepreşedintele executiv al Lexus, Mark Templin.

179 afișări
Imaginea articolului Toyota vrea să construiască un succesor al bolidului Lexus LFA de 552 de cai putere

Toyota vrea să construiască un succesor al bolidului Lexus LFA de 552 de cai putere (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Planul pe termen lung are susţinerea preşedintelui Toyota, Akio Toyoda, a spus Templin, transmite Bloomberg.

"Akio consideră că fiecare generaţie merită să aibă o maşină precum LFA, aşa că vom construi un LFA pentru generaţia de astăzi. La un anumit moment ar putea fi o nouă maşină specială pentru o altă generaţie", a spus Templin, fără alte detalii.

Conceperea unui nou LFA nu este iminentă, iar o nouă generaţie ar putea apărea peste 30 de ani, a spus purtãtorul de cuvânt Bryan Lyons.

Modelul LFA cu două locuri a fost un proiect derulat pe parcursul a 10 ani care a motivat inginerii de la Lexus, a îmbunătăţit reputaţia brandului şi a influenţat munca la modelele premium pe care compania le-a introdus de atunci.

Toyota, cel mai mare producător auto la nivel mondial, a beneficiat prin LFA de un model capabil să concureze cu branduri precum Porsche (Volkswagen), Ferrari (Fiat) şi Mercedes-Benz (Daimler).

Lexus a transformat în acest an piaţa automobilelor de lux din Statele Unite într-o piaţă dominată de trei branduri majore, versiunile reproiectate ale sedanului IS şi SUV-ul GX contribuind la reducerea distanţei faţă de Mercedes-Benz şi BMW.

LFA provine din conceptul unui coupe de 120.000 de dolari, iar automobilul a devenit tot mai costisitor ca urmare a tehnologiei şi funcţiilor introduse.

Lexus a prezentat coupe-ul concept LF-LC la salonul auto de la Detroit din 2012, dar compania nu l-a transformat într-un model de producţie. Întrebat dacă Lexus va face acest pas, Templin nu a confirmat sau infirmat acest lucru.

"Reacţia de la acea conferinţă de presă a fost mai puternică faţă de orice altă maşină pe care am prezentat-o vreodată. Am fost uimit de reacţia oamenilor la acea maşină", a spus Templin.

Toyoda a numit pentru prima oară un designer care să conducă brandul Lexus, prin promovarea în acest an a lui Tokuo Fukuichi.

Compania japoneză a introdus primul motor turbo la un model Lexus, NX, lansat pe piaţa japoneză în această săptămână, în timp ce modele sport coupe RC şi RC F vor intra la vânzare în SUA, în noiembrie.

Lexus are ca obiectiv vânzarea a 550.000 de vehicule în acest an, faţă de 523.000 în 2013. Circa jumătate din vânzările brandului din 2013 au avut loc în Statele Unite, unde livrările au urcat cu 12%, la 273.847 de vehicule.

Vânzările Lexus pe piaţa americană sunt peste ţinta Toyota şi sunt pe cale să depăşească 300.000 de unităţi în acest an, a declarat săptămâna trecută Jeff Bracken, directorul general al brandului pentru Statele Unite.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici