- Home
- Economic
- SINGAPORE, (09.03.2015, 18:01)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene
Anul 2014 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei comerciale, în pofida celor două incidente extrem de mediatizate în care au fost implicate avioane aparţinând companiei Malaysia Airlines, soldate cu sute de morţi, relevă un raport prezentat luni de IATA.
116 afișări
Transportul aerian a fost "mai sigur" în 2014, în pofida dezastrelor malaeziene (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
În pofida faptului că anul trecut au murit mai multe persoane decât media ultimilor ani, numărul de accidente mortale, raportat la numărul total al zborurilor, a înregistrat o scădere-record, potrivit Asociaţiei Internaţional pentru Transport Aerian (IATA).
"Deşi securitatea aviaţiei a ţinut prima pagină a ziarelor în 2014, datele arată că zborul continuă să-şi îmbunătăţească performanţele în privinţa securităţii", afirmă Tony Tyler, directorul general al IATA, citat într-un comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vor să apere România, dar nu prea au cu ce. MApN anunță rezultate dezastruoase la proba sportivă în rândul candidaților la postul de „soldați profesioniști”
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
Asociaţia, care reprezintă aproximativ 250 de companii aeriene, relevă în raportul anual privind securitatea că în 2014 s-au înregistrat 12 accidente mortale, soldate cu 641 de victime, în contextul în care media celor cinci ani (2009-2013) dinainte a fost de 19 accidente mortale şi 517 victime. Astfel, rata este de 0,23 la un milion de zboruri - sau unu la 4,4 milioane de zboruri. În 2013, această rată a fost de 0,41, iar media celor cinci ani 0,58.
Însă statisticile Asociaţiei de anul trecut nu includ pierderea zborului MH17 al Malaysia Airlines, doborât cu o rachetă antiaeriană de tip sol-aer în Ucraina, în iunie, care nu a fost clasificată drept accident tocmai din acest motiv. Toate cele 298 de persoane de la bord au murit.
"Pentru pasageri, o tragedie aeriană este o tragedie aeriană, indiferent cum este clasificată", a subliniat Tyler. Însă "în 2014 s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor mortale, iar acest lucru este adevărat şi dacă includem (zborul) MH17 în total", a spus el.
Celălalt eveniment ultamediatizat în 2014 a fost dispariţia zborului MH370 al Malaysia Airlines, pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, la 8 martie, cu 239 de persoane la bord, care a devenit unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviaţiei. O operaţiune de căutare de amploare, în sudul Oceanului Indian - zona către care s-ar fi îndreptat avionul de tip Boeing 777-200ER după ce ar fi deviat de la rută, potrivit unor date satelitare -, nu a depistat însă nici urmă de avion. Un raport de anchetă publicat duminică nu dezvăluie nimic nou.
Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (OACI), un organism ONU care reglementează aviaţia la nivel global, a propus, după doborârea zborului MH370, ca avioanele comerciale să-şi raporteze poziţia la fiecare 15 minute, în loc de intervalul de 30-40 de minute, prevăzut în prezent.
Directorul IATA a declarat pentru presă, la Hong Kong, că acest sistem urmează să fie implementat până în noiembrie 2016, după ce companiile aeriene au respins termenul decembrie 2015, propus iniţial de OACI. "În acest moment nu există o tehnologie care să permită urmărirea avioanelor peste tot în lume, în timp", a subliniat el, apreciind că "aceste lucruri nu se întâmplă peste noapte". Însă noile tehnologii spaţiale ar putea face în curând posibilă urmărirea în timp real, a mai declarat Tyler.
Citește pe alephnews.ro: Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Citește și: Zborul MH370: Un supervizor din cadrul controlului de trafic aerian malaysian dormea în noaptea dispariţiei
Citește și: Premierul malaezian promite să continue căutarea avionului MH370, la un an de la dispariţie
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De la Floreasca, l-au internat la Obregia. Mititelu Jr., mutat la 'Spitalul 9'! Ce au constatat medicii + câte zile îl vor ține la psihiatrie
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe