Udrea despre posibila copiere a logo-ului de ţară: Ne-a fost predat cu drepturi de autor

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu ştie cum s-a lucrat la brand şi că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui.

485 afișări
Imaginea articolului Udrea despre posibila copiere a logo-ului de ţară: Ne-a fost predat cu drepturi de autor

Udrea despre posibila copiere a logo-ului de ţară: Ne-a fost predat cu drepturi de autor (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)

"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat Udrea la conferinţa de după lansarea brandului.

Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internaţională, a spus Udrea.

"Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia", a mai spus ea.

Concomitent cu lansarea oficială, la Shanghai, a noului brand de ţară al României, bloggerii şi presa din ţară au început să scrie şi să publice imagini care arată că un element al logo-ului folosit de Ministerul Turismului seamănă foarte mult cu cel folosit de companii private şi s-ar găsi, de altfel, şi pe site-uri care vând fotografie de stock.

Potrivit blog-ului www.piticu.ro, sursa de inspiraţie pentru frunza stilizată aflată deasupra mesajului "Romania - explore the Carpathian garden" ar fi un proiect britanic de autobuze ecologice numit Change Transport.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă şi culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.

De asemenea, potrivit blogger-ului, versiuni ale frunzei stilizate pot fi cumparate de oricine, la un preţ modic, de pe site-ul shutterstock.com .

Potrivit adevarul.ro, o imagine asemănătoare a fost folosită pe un banner al companiei Oltchim.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului arată, într-un comunicat, că asociearea THR-TNS este una dintre cele mai prestigioase firme de branding din lume, care a construit branduri de turism pentru ţări ca Argentina, Spania, Croaţia.

"În cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat în: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a României pe pieţele principale ale României; determinarea avantajelor competitive ale României comparativ cu alte destinaţii turistice; identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică; conceptualizarea, creaţia şi designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru poziţionarea brandului pe pieţele turistice şi pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care să cuprindă informaţii despre modalităţile de utilizare şi cateva exemple de aplicaţii", se precizează în comunicat.

Referitor la drepturile de proprietate intelectuală, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului arată că a prevăzut o serie de obligaţii contractuale în sarcina asocierii THR-TNS, în baza cărora prestatorul garantează că elementele manualului de brand sunt originale şi nu încalcă dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuală aparţinând sau exercitate în condiţiile legale de către un terţ.

Totodată, prestatorul garantează că nu există niciun fel de limitări legale ori contractuale sau alte împrejurări, în a cesiona drepturile de proprietate intelectuală, iar drepturile patrimoniale vor fi considerate ca cesionate în mod irevocabil ministerului de la data executării obligaţiei de plată a serviciilor.

De asemenea, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului s-a asigurat că elementele brandului sunt înregistrate la OSIM.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici