Udrea: Litoralul nu este un produs competitiv pe plan internaţional

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, joi, la Shanghai, că România nu poate practica turism de masă, pentru că litoralul este afectat de starea infrastructurii şi de lipsa de interes a investitorilor şi autorităţilor locale.

31 afișări
Imaginea articolului Udrea: Litoralul nu este un produs competitiv pe plan internaţional

Udrea: Litoralul nu este un produs competitiv pe plan internaţional (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)

"Litoralul nu este un produs competitiv pe plan internaţional", a spus Udrea într-o conferinţă de presă după lansarea brandului turistic.

Ea a adăugat că această concluzie a reieşit din studiile de cercetare realizate la crearea brandului, rezultatul a aproape un an de muncă şi a peste 10.000 de interviuri.

"Este primul brand profesionist pe care ţara noastră îl are. După aproape un an, brandul turistic al României, logo şi slogan, a putut fi arătat. De acum, va reprezenta România în campaniile de promovare pe care le vom finanţa din fonduri europene. 75 de milioane de euro sunt acordaţi României pentru crearea şi promovarea brandului", a spus Udrea.

Ea a reamintit că brandul a fost realizat ca urmare a unei liciţatii internaţionale.

"Produsul acesta este unul profesionist, realizat ca urmare a unor cercetări, după peste 10.000 de interviuri în care au fost chestionaţi turişti români şi străini. Rezultatul reprezintă chintesenţa acestor studii", a spus Udrea.

Ea a precizat că licitaţia pentru crearea brandului a fost iniţiată în guvernarea PNL, de către fostul secretar de stat pentru turism Lucia Morariu.

"Dacă aş fi lansat eu licitaţia, brandul nu ar fi fost gata nici acum. E bine că a fost lansată mai devreme pentru că banii sunt disponibili până în 2013, altfel îi pierdem", a afirmat ministrul.

Potrivit Elenei Udrea, brandul va arăta că România are o natură neatinsă şi că va atrage străinii cu turism activ, de city break şi de circuite.

"De aceea culorile brandului sunt proaspete, verdele reprezintă prospeţimea, albastrul - sănătatea apei prin spa, iar galbenul reprezintă ospitalitatea", a adăugat ea.

Potrivit Elenei Udrea, crearea brandului a fost adjudecată pentru suma de 800.000 de euro.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Udrea a lansat joi la Shanghai brandul turistic al României, cu sloganul "explore the Carpathian garden".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici