Un jucător surpriză vine cu o alternativă care ar putea să scape lumea de creditele la bănci

Instituţiile financiare trebuie să se adapteze la noua generaţie de clienţi, care au alte obiceiuri de consum şi care au nevoie de alte criterii de evaluare a bonităţii, o variantă fiind analiza profilului de Facebook şi al conturilor de pe alte reţele de socializare, precum Twitter şi Instagram, informează zf.ro.

7739 afișări
Imaginea articolului Un jucător surpriză vine cu o alternativă care ar putea să scape lumea de creditele la bănci

Un jucător surpriză vine cu o alternativă care ar putea să scape lumea de creditele la bănci (Imagine: AFP / Mediafax Foto)

„Contextul de piaţă e diferit. Generaţia nouă e fluidă, nu are casă sau maşină, nu vrea credite pe termen lung. Tinerii vor ceva rapid, personalizat. Pe ei îi găseşti pe Twitter, pe Instagram, pe Facebook“, a spus la ZF Live Antonio Eram, director general Netopia.

Firma a înfiinţat anul trecut un IFN în Mexic şi acordă microcredite, de maximum 150 de dolari, pentru o perioadă de zece zile, la o dobândă de 1% pe zi. Netopia Systems a realizat un algoritm prin care calculează bonitatea aplicanţilor în funcţie de profilul de Facebook, fiind prima firmă care a lansat astfel de oferte pe piaţa din America de Sud.

„Am folosit ce am învăţat în România, să construieşti pe ceva în mişcare şi ne-am dus pe o piaţă şi mai în mişcare. În România, verificările le face ANAF şi Biroul de Credit. Acolo nu e aşa. Am fost printre primii care au construit un algoritm de verificare a bonităţii pe baza profilului de Facebook. Avem un rulaj de credite de 500-600.000 dolari pe lună“.

Creditele bazate pe scoringul de Facebook au o rată de default de 6-7%, mai bună decât la băncile clasice, IFN-ul dezvoltat de Netopia aprobând una din 20 de cereri. „Am putea avea o rată de 1 din 10, dar cererea e aşa de mare încât nu avem suficiente fonduri. Zilnic, CEO-ul companiei locale şi cu mine încercăm să găsim bani“.

Practic, analiza profilului ţine cont de numărul de prieteni, locurile de muncă, studii, unde locuieşte, ce face în timpul liber.

Antonio Eram spune că potenţialul pieţei este de 9-10 milioane de persoane, în condiţiile în care în Mexic serviciile financiare sunt operate de bănci mari, dar la nivel super macro, iar serviciile de plată sunt ca şi inexistente.

„La finele lui 2017 vrem să avem operaţională o bancă mobilă, singura bancă exclusiv mobilă din America Latină. Interacţionezi doar pe telefonul mobil, fără nicio sucursală. Unul din investitorii noştri a pus ca aport la capital licenţa bancară, care e foarte scumpă“.

Citeşte continuarea pe zf.ro

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici