Unu din doi europeni intenţionează să amâne cumpărarea unei maşini în următoarea perioadă

  • Mai mult de jumătate dintre europeni (52%) intenţionează să amâne cumpărarea unui vehicul nou şi susţin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut iniţial, în contextul pandemiei de COVID-19.
  • Ciprian Gavriliu, Deloitte: În România, asistăm deja la o atitudine mai prudentă a consumatorilor faţă de cheltuieli şi la o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate
302 afișări
Imaginea articolului Unu din doi europeni intenţionează să amâne cumpărarea unei maşini în următoarea perioadă

Mai mult de jumătate dintre europeni (52%) intenţionează să amâne cumpărarea unui vehicul nou şi susţin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut iniţial, în contextul pandemiei de COVID-19.

Astfel, cei mai prudenţi în ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare se dovedesc a fi polonezii (68%), urmaţi de irlandezi (61%) şi de spanioli (60%), potrivit unui studiu realizat de Deloitte în a doua jumătate a lunii iunie, pe un eşantion de 18.000 de respondenţi din 18 ţări, dintre care nouă state europene - Belgia, Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia şi Spania.

Datele indică, de asemenea, că pandemia influenţează puternic şi serviciile şi produsele legate de domeniul transportului, companiile de ride-hailing fiind cele mai afectate, având în vedere că aproape jumătate dintre consumatorii europeni (45%) intenţionează să limiteze folosirea serviciilor oferite de acestea. Mai mult, analiza arată că redresarea companiilor de transport aerian va fi lentă, deoarece, în acest moment, doar 27% dintre europeni se simt în siguranţă să apeleze la serviciile lor. În acelaşi timp, mai mult de un sfert dintre spanioli, italieni, britanici şi irlandezi intenţionează să amâne achiziţionarea de servicii periodice de întreţinere pentru vehicule şi 8% dintre europeni plănuiesc să cheltuiască mai puţin pe combustibil în următoarele patru săptămâni.

„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing şi serviciile adiacente. Toţi aceşti actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluţii care variază de la extinderea către noi domenii - cum este cazul unor jucători din industria auto care şi-au adaptat liniile de producţie pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor şi accelerarea capacităţii de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienţilor. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli şi de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate", explică Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru Sectorul Auto.

Pandemia de COVID-19 a crescut importanţa proprietăţii asupra unui vehicul, astfel că aproape trei sferturi dintre consumatorii europeni (72%) consideră că deţinerea unei maşini este valoroasă în această perioadă. În acest context, mai mult de jumătate dintre europeni (54%) intenţionează să limiteze utilizarea transportului public în următoarele trei luni.

Când vine vorba de mijloacele preferate pentru a cumpăra un vehicul, 25% dintre britanici sunt dispuşi să utilizeze canale online de achiziţie, urmaţi de polonezi (22%) şi germani (21%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici