Unul dintre cele mai puternice branduri de modă din Germania face primii paşi pe piaţa românească

♦ Discounterul german de modă Kik se află deja între cele mai mari cinci branduri de modă din Ungaria şi Cehia, iar acum îşi pregăteşte intrarea în România ♦ Grupul şi-a înfiinţat filială locală şi a adus jumătate de milion de euro la capitalul societăţii, un prim pas pentru dezvoltarea locală.

2528 afișări
Imaginea articolului Unul dintre cele mai puternice branduri de modă din Germania face primii paşi pe piaţa românească

Unul dintre cele mai puternice branduri de modă din Germania face primii paşi pe piaţa românească

♦ Discounterul german de modă Kik se află deja între cele mai mari cinci branduri de modă din Ungaria şi Cehia, iar acum îşi pregăteşte intrarea în România ♦ Grupul şi-a înfiinţat filială locală şi a adus jumătate de milion de euro la capitalul societăţii, un prim pas pentru dezvoltarea locală.

Kik este un brand aflat în portofoliul gigantului ger­man Tengelmann, grup care nu este străin de piaţa locală, fiind pre­zent anterior cu două branduri Plus Discount (lanţ de magazine preluat de Lidl în 2011) şi OBI (retailer de bricolaj care s-a retras de pe piaţă pentru că înregistra pierderi). Magazi­nele OBI au ajuns în mâinile altor retaileri – kika, Hornbach şi Jumbo.

Tengelmann îşi încearcă acum norocul pentru a treia oară pe piaţa din România, de această dată pe un alt segment, cel de modă.

Piaţa locală a modei este una dintre cele mai cău­tate de retailerii străini din toată lumea.

Analiştii şi exe­cutivii din do­me­niu afirmă că în România nu­mărul de re­tai­leri este com­pa­rabil cu cel de pe pie­ţele dezvol­ta­te. Mo­ti­vul? Românii sunt pa­sio­naţi de modă şi de tren­duri şi astfel sunt mai dis­puşi să dea bani pe haine şi încălţări în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate.

Decizia nemţilor de a aduce local brandul Kik poate fi justificată de acest lucru, dar şi de ascensiunea rapidă a altor discounteri în frunte cu Pepco, un grup polonez care a acoperit ţara cu peste 150 de magazine şi a ajuns în timp record la afaceri de peste 300 mil. lei în 2016 (ulti­mul an pentru care există date publice).

Alt discounter pe segmentul de mo­dă este Takko, din Germania.

Ambele nume se află în primii zece jucători din piaţă.

Piaţa modei din România este atipică şi prin faptul că o parte din brandurile din top nu se regăsesc pe alte pieţe, cum este cazul turcilor de la LC Waikiki. Pe de altă parte, alte nume precum Kik din Germania nu sunt prezente local, deşi grupul îşi face loc în top cinci din Cehia şi Ungaria. Kik este prezent pe 17 pieţe, în special în Europa Centrală şi de Est, în zona ţărilor baltice, dar şi în Austria şi Olanda.

În România cele mai puternice cinci branduri de modă sunt H & M (seg­mentul mediu de preţ), Zara (mediu plus), C & A (low-mediu), LC Waikiki (low-me­diu) şi New Yorker (mediu).

Românii chel­tuie anual pe haine şi pan­tofi 3,6-3,9 mi­liar­de de euro, po­trivit da­te­lor oferite de com­pania de cerce­tare de piaţă Euro­monitor.

Brandul Kik a fost lansat în Dusseldorf Germania în 1994 de către antreprenorul Stefan Heinig, pariind pe modelul de discount. Cea mai mare parte a vânzărilor (70%) vine din sectorul îmbrăcămintei. Portofoliul este completat de cadouri, bunuri pentru locuinţă, jucării şi papetărie. Acelaşi model de business are şi grupul Pepco.

„Suntem un furnizor de articole de bază. Magazinele noastre sunt aproape de consumator, aşa că este uşor să ajungi“, spun reprezentanţii Kik.

Ei adaugă că grupul are peste 20.000 de salariaţi şi continuă expan­siunea cu circa 200 de magazine anual. Kik este în top zece cei mai mari retaileri de modă din Germania, cu peste 3.400 de magazine în Europa.

Citeşte aici continuarea

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici